Vecka 21 idag och var till en läkare och fick veta att jag har en försvagad muskelatur i kroppen som gör att jag har sån foglossning.
Skulle ta kontakt med sjukgymnast och min barnmorska. Vilket jag ska göra i veckan så jag kanske kan få ett foglossnings bälte.
Hon frågade om jag jobbade eller tränade och inget av det gör jag.
Tyckte att jag skulle göra övningar för att stärka muskulaturen men har så ont så jag kan inte göra några övningar eftersom jag har svårt att göra vissa röresler överhuvudtaget. Promenader skulle jag fortsätta med.
Så kom vi in på mitt illamående och kräkningar som kommer ibland.
Har ätit Lergigan comp sen i början av graviditen pga detta. Har hjäpt mig mycket och gjort att min dagar har varit bra trots att man har varit trött och kanske kräks en hel del men illamåendet har hållit sig undan. Men nu var det inte okej att äta dom varje dag utan nu skulle jag fasa ut dom för att sen hoppas på att inte må illa mer. Skulle få ta dom ibland bara , vid behov , men jag mår illa varje förmiddag och så pass mycket att jag blir sängliggande , hon kunde inte förstå.
Skulle små äta och börja dagen med frukost på sängen, det funkar mycket sällan, jag behöver numera ligga för att vakna i min takt för att se kliva upp och äta frukost. Men hon ansåg att man skulle börja med något litet , går inte för mig för jag blir hungrig redan efter 30 min och måste då äta något större , men då mår jag redan så pass illa att det är svårt att äta och jag kräks direkt efter.
Så jag vet vad som funkar för mig och det går jag efter . Fick dessa tabletter utskrivna men skulle bara ta ibland för att sen vara utan.
Jag har testat en del saker och inte mycket som funkar för mig. Nån med råd?
Dessa tabletter var bra att äta i början av graviditeten . Ta man dom för ofta så är det inte bra för barnet just nu när jag är så pass långt påväg. Nu ska jag inte må illa mer tyckte hon. Vilket jag gör ännu som en del har väldigt svårt at förstå varför. Vissa dagar är sämre än andra. Jag vill inte bli sängliggande men illamående hela dagar som jag har i början av graviditeten.
Hon menade att det spelade inte så stor roll över hur jag mådde , huvudsaken är att barnet mår bra , men det är ju klart att man vill må så pass ok att man kan njuta av att vara gravid. Måste finnas nån hjälp man kan få för illamående så det underlättar om jag nu inte får dessa tabletter mer utskrivna. Vi får väl se hur det bli för nu känns det jobbigt .
Räcker inte med att jag har så ont och att jag äter levaxin för sköldkörteln och har haft en dålig start på graviditeten med dagliga kräkningar , som mest 7-8 ggr om dagen och sen åkte jag på magsjuka där jag kräktes 11 ggr om dagen. Inte alls kul.
Så har nån råd att ge mig som kanske kan hjälpa mig så tackar jag oerhört mycket för det. Vet att det finns receptfria läkemedel men kanske finns andra alternativ..
Tacksam för all hjälp och råd jag kan få med detta..