• Saga09

Tröttheten

Jag är så sjukt trött jämt - förlamande trött rent ut sagt. Att försöka göra nåt hemma är en ansträngning i sig - hälla upp diskvatten går bra men inte diska. Dammsuga orkar jag 1 rum.. Jag går in i vecka 15 imorgon.

Finns det fler som har det såhär? När ska det gå över...

Saga 2009 ¤ Neo 2013
  • Svar på tråden Tröttheten
  • Jean89A

Ja va så precis som dig sjukt trött för bara en vecka sen ganska så exakt. Gick in i vecka 15 i lördags och i stort sett sa de pang så är ja mycket piggare. Men du behöver inte äta järn?? Du låter nästan lite väl trött??!! Va ha du för jobb osv??

• Annelie 76

Ja, jag är också helt slut. Det är som att det inte finns nån energi i musklerna alls. Jag har hypotyreos vilket kan ge såna symptom men jag har bra värden, har börjat med järntabletter men har bra värde även där. Funderar på att köpa en multivitamintablett och se om det gör nån skillnad annars är det väl bara att acceptera att det är så här... Var inte alls så här slut förra graviditeten.

• Saga09
    Jean89A skrev 2014-06-19 12:17:26 följande:

Ja va så precis som dig sjukt trött för bara en vecka sen ganska så exakt. Gick in i vecka 15 i lördags och i stort sett sa de pang så är ja mycket piggare. Men du behöver inte äta järn?? Du låter nästan lite väl trött??!! Va ha du för jobb osv??

Jag är föräldraledig just nu - min son fyller 1 år om 2 veckor. Vill bara sitta ner, kroppen känns väldigt tung. Jag är glad att jag inte jobbar just nu
  • Saga09
    Annelie 76 skrev 2014-06-19 12:18:58 följande:

Ja, jag är också helt slut. Det är som att det inte finns nån energi i musklerna alls. Jag har hypotyreos vilket kan ge såna symptom men jag har bra värden, har börjat med järntabletter men har bra värde även där. Funderar på att köpa en multivitamintablett och se om det gör nån skillnad annars är det väl bara att acceptera att det är så här... Var inte alls så här slut förra graviditeten.

Mina järnvärden var jättebra hos bm sist men det var i mitten av maj :( ska dit om 2 veckor så får jag se då. Behövde bara äta niferex ett par veckor sist för järnvärdet ordnade till sig. Men såhär trött minns jag inte att jag var
  • Annelie 76
    Saga09 skrev 2014-06-19 12:37:42 följande:
    Jag är föräldraledig just nu - min son fyller 1 år om 2 veckor. Vill bara sitta ner, kroppen känns väldigt tung. Jag är glad att jag inte jobbar just nu
    Du kanske också behöver kolla sköldkörteln? Be BM om att ta prover med tanke på att du är så trött. Det är iaf nåt som går att göra nåt åt...
  • Saga09
    Annelie 76 skrev 2014-06-19 13:04:32 följande:
    Du kanske också behöver kolla sköldkörteln? Be BM om att ta prover med tanke på att du är så trött. Det är iaf nåt som går att göra nåt åt...
    Jag vet att de togs i maj.. kan ju inte ha varit nåt avvikande för då hon väl hört av sig.... Men blir det inte bättre fpr jag väl ringa och kolla.. har varit såhär i ett par veckor nu
  • Erizajo

Jag var så i slutet av min graviditet, sjukskriven/graviditetspeng sista 6 veckorna

Svar på tråden Tröttheten