• Mamatill2

min bebis blir blå/lila på vänster arm, från armbågen till fingrar!! Nån som känner igen det?

Hejsan

Har en 7 veckors tös som vid några tillfällen vid blöj/klädbyte helt plötsligt blivit blålila på vänster arm från armbågen till fingrar.
    Efter någon minut så börjar hon gråta o slutar inte förran jag tar upp henne och ammar.
    Läkaren nämnde nåt om nåt kärl eventuellt.
    Nån som känner igen det?!

• Svar på tråden min bebis blir blå/lila på vänster arm, från armbågen till fingrar!! Nån som känner igen det?
  • Ellie

Bebisar har ofta omogna blodkärl och det kan göra att blodflödet minskar i armar och/eller ben tillfälligt. Det kan också vara så att när hon blir lite kall så stänger kroppen av flödet till mindre viktiga delar av kroppen för att centrera blodet kring de viktiga organen. Kanske hamnar armens kärl också i kläm i vissa lägen. Ofarligt och går över med tiden.
    Det är mer oroväckande om bebisar är blåa om läppar och tunga, för det kan ev tyda på dålig syresättning av blodet.

Svar på tråden min bebis blir blå/lila på vänster arm, från armbågen till fingrar!! Nån som känner igen det?