• karro 2014

hjälp!!!

Fick mitt ma konstaterat den 6/5, har haft blödningen från den 9/5-12/6.. Vart på kontroller o allt har sett bra ut efter, bara Pytte lite rester kvar som skulle blödas ut nu under ma blödningen eller när min mens kommer nästa gång.. Nu i 6 dagar har jag vart fri från blödningen, men idag kom den tillbaka.. Är detta min mens? Eller vad är det? Har någon vart med om samma sak? Ringde 1177 och hon sa att jag skulle observera så jag inte får feber eller att det börjar lukta illa.. Det är ju lite svårt o veta vad detta beror på!!

• Svar på tråden hjälp!!!
  • Anonym (Been there)

Hej! Vid mitt första MF blödde jag av och till i 6 veckor, sedan efter 8 veckor fick jag min menstruation. Jag fick lite olika bud, från barnmorskemottagningen skulle jag ringa gynekologen om det fortfarande blödde 2 veckor efter MF. På gynekologen sa de att jag skulle ringa om det fortfarande blödde efter 4 veckor, och när jag väl fick träffa en läkare på gynekologen så sa denne att det var vanligt att man kunde blöda upp till 6 veckor. Jag hade också pyttelite som skulle ut när jag varit på besöket efter 4 veckor, men vad pyttelite egentligen innebär är ju svårt att veta. Jag tyckte det kom mycket många gånger och funderade flera gånger på hur mycket "lite" var. Så att, så länge det inte luktar illa eller du får feber så är det nog bara att ha tålamod och vänta.

Svar på tråden hjälp!!!