• Äldre 19 Jun 20:30
    938 visningar
    3 svar
    3
    938

    hur gick det för era barn med tts?

    Undrar när de fick diagnos, om de opererades m laser eller inte, och när de föddes om båda överlevde?
    Själv har vi precis genomgått operation i v 23+5 i huddinge. Barnen levde dagen efter o vi har åkt hem o hoppas nu de vill fortsätta leva.

  • Svar på tråden hur gick det för era barn med tts?
  • Äldre 20 Jun 07:11
    #1

    Jag gjorde laseroperation i Köpenhamn julen 2006. Var i v 18 då. Bägge barnen överlevde och donatortvillingen hämtade sig bra. Gick på täta kontroller på mitt hemsjukhus och fram till v 26 gick allt jättebra. Vid nästa koll i v 28 hade plötsligt ena tvillingen avlidit. Det visade sig att det funnits fler förbindelsekärl på moderkakan som varit inaktiva innan, men nu "vaknat". Den här gången gick de i motsatt riktning så att min tidigare mottagartvilling nu var donator och det hade hon inte orkat. Så de plockades ut dagen därpå.
    Vi låg på iva neonatal i Lund i 2,5 vecka, vanligt neo i 5 veckor och hade hemsjukvård i 4 veckor men idag är hon världens piggaste och gladaste 7-åring.
    Hoppas så att det går bättre för dig!!!! Stort lycka till, kram

  • Äldre 20 Jun 07:23
    #2

    Tack för ditt svar!! Att få minst ett levande friskt barn är min förhoppning också! Beklagar förlusten av den andra tvillingen.

    Förstår det som att jag fått op väldigt sent i graviditeten o vet inte om det är en fördel eller nackdel.

  • Äldre 20 Jun 08:13
    #3

    Jag håller tummarna för er!!!!

Svar på tråden hur gick det för era barn med tts?