Anonym (strömavbrott) skrev 2014-06-20 00:29:21 följande:
Troligtvis får jag vänta tills på måndag i och med midsommarhelgen.
Det kan väl inte vara möjligt att du skall behöva vänta tills på måndag?
Ström räknas ju till en av livets nödvändigheter, något du behöver för att kunna leva, åtminstone i det samhälle vi lever i. Maten i kyl och frys blir förstörd, du kan inte laga mat. Nu bor du i lägenhet så du har förmodligen vatten, men inget ljus.
Självklart bör de skicka nån imorgon.
Jag bor i hus och jag hade kallt räknat med att få vänta, men jag hade självklart ringt elbolaget och hört om fler var utan ström.
För några år sen försvann det ström på två faser här. Jag hade alltså lite ström såpass att jag kunde köra spisen, men det tog väldigt lång tid att fixa mat. Och så hade jag ström i ett rum och därifrån drog jag förlängningskabel. Vattnet gick som tur var på den fasen som var kvar.
Hur som helst. Jag trodde att detta var ett internt fel och det hade jag inte råd med då så jag ställde in mej på att få vänta. Efter en vecka kontaktade jag en elektriker som konstaterade att felet inte fanns här. problemet låg hos elbolaget. Jag ringde och de kom här på fredag em med ett elverk drivet på diesel och det hade jag hela helgen och till dess de hittade felet. Det kom en kille en gång om dagen och tankade verket. felet visade sej ligga 300 meter från huset, rörelser i marken hade gjort så att en kabel nötts av mot en sten djupt nere i marken.
Hade jag bott i lägenhet hade jag inte stått ut på samma sätt som jag gjorde här i huset, aldrig!