• Älskarlivet

Hur får man vitare tänder (hemma, inte på salong eller tandläkare)

Har något tips på hur man får vitare tänder? Tandkräm, blekning eller annat?

Som man kan göra själv hemma, inte på någon salong eller tandläkaren.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur får man vitare tänder (hemma, inte på salong eller tandläkare)
  • Bigfoot

Citron, salt och bikarbonat! Kanske inget en tandläkare skulle rekommendera eftersom det sliter på tänderna med en gång är ingen gång

• Älskarlivet

Bigfoot:
    Vet inte om jag vågar det...

Någon annan med tips? Någon speciellt bra tandkräm som t o m FUNKAR?

• Pirran

Håller med Bigfoot - funkar jättebra! Brukar borsta tänderna med det innan en utekväll och har då såå snygga vita tänder....inget man ska köra med dagligen, men ibland går bra. Har inte hört något negativt av min tandläkare iaf

• isisisis

Undvik cigaretter,te och kaffe....borsta tänderna morgon och kväll,så är de vita och fina!

• StrawberryGirl

nää det är inte alltid det hjälper att bara borsta tänderna och undvika viss mat/dryck tyvärr
    Det bästa är att bleka hos tandläkare och det kostar ca 2000-3000 kr.

• Princess26

gå in på gents.se, jag har beställt därifrån 2 ggr och blekgélen är jättebra. MEN...jag har däremot gjort skenor hos min tandläkare (uppe-och nere-skenor), och de gick på 1800. Lycka till!

• Edina1981

clynomin el clynomyn...nåt sont heter den...ska användas bara 2-3gg i veckan

• 201201232

Mjölk i kaffe och te gör att tänderna inte blir lika missfärgade.

• Muminski

Jag borstar med denivit morgon och kväll. Sköljer även med munskölj och är noga noga noga.
    Jag fick kommentarer om mina vita tänder rätt snabbt. Så det märktes!

Svar på tråden Hur får man vitare tänder (hemma, inte på salong eller tandläkare)