• SandraS23

hade ni mycket tjat ifrån mor-farföräldrar när ni skulle bli flerbarnsföräldrat?

Hej. Jag undrar hur mycket och om någon av er hade mycket tjat ifrån mor och farföräldrar om att de ska hjälpa till osv när erat andra barn var påväg? Jag har sagt att jag vill ha mer eftersom jag måste just vid förlossningen men sen om jag skulle behlva hjälp säger jag till. Min man har 3 veckors semester och han och jag hoppas lite på att barnet kommer under hans semester men sen när han börjar jobba vill jag vara själv dels för att få in rutiner och för att jag vill klara mig själv men hur säger jag ifrån känner mig pressad.

• Svar på tråden hade ni mycket tjat ifrån mor-farföräldrar när ni skulle bli flerbarnsföräldrat?
  • Harmagedon

Nu är jag nog trög... Men menar du att man har ett barn och får ett till?

Nä varför skulle två vuxna behöva mer hjälp med det? Men visst är något av barnen sjukt eller någon förälder så kan man ju behöva lite stöd.

• Mercurialis

Svar nej.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Penida

Inte alls. Jag vet att mina föräldrar alltid skulle hjälpa till däremot och gör och har gjort men de har aldrig tjatat om att få göra så. Vi pratade om det och kom fram till att det var en bra lösning nån gång ibland helt enkelt och inte mer än så.

Avskyr CIO-metoder
  • SandraS23

Ja jag menar att man har ett sen innan och man väntar syskonet. Självklart är det jätte skönt och bra att veta att man har föräldrarna till hjälp om så skulle behövas men när jag säger att jag säger till om jag skulle behöva så tycker jag att de borde respektera det. Mannens föräldrar eller mamma är den som tjatar mest jag vetvinte om hon tolka mig som om jag är orolig eller nervös av att ha två barn men min tanke är mest hur vår dotter kommer ta det att få hem ett lite knyte hur var det för er när ni kom hem med syskonet? Jag tycker det är jobbigt med allt tjat för jag får en panik känsla i kroppen och känner att varför skulle inte jag klara av två barn när andra gör det?

Svar på tråden hade ni mycket tjat ifrån mor-farföräldrar när ni skulle bli flerbarnsföräldrat?