• Anonym (lonelyguy)

Jag vill bosätta mig ensam ute i skogen

Jag har insett att jag inte passar in bland andra människor överhuvudtaget och skulle vilja säga upp mig ifrån jobbet, byta namn, skaffa ett hus i skogen och sedan bo där vid huset ensam resten av livet. Isolera mig helt ifrån verkligheten helt enkelt.

Nu kommer ju ett av problemen och det är att jag måste ha en försörjning utan att jobba, hur löser jag den biten? Vad jag kan orsaka för skada på mig själv så att jag kan bli förtidspensionär eller liknande?

• Svar på tråden Jag vill bosätta mig ensam ute i skogen
  • Anonym (Hmmm)

Nu låter det som att du inte tycks må riktigt bra. Vill du bli sjukskriven för ett tag och testa är väl en idé och låtsas hamna i en depression du inte kan ta dig ur och be att få bli sjukskriven.

• Anonym (lonelyguy)

Nej det är sant att jag inte mår bra. Jag mår piss och vill dö. Men jag vill absolut inte bli tillfälligt bli sjukskriven då jag inte vill bli sedd som en deprimerad mupp och komma tillbaka till jobbet eller familjen. Jag vill bort ifrån allt och alla.

• Anonym (Politics)

Bli politiker, jobba ett tag, gör nåt korkat, få en FET fallskärm (och pissa på folk samtidigt) lev sen rikt och lyckligt (?) resten av ditt liv. Samvetet behöver du inte bekymra dig för. Allt kommer att skyllas på invandringen och invandrarna så du kan ha det gott ändå utan att bekymra dig för hur du skaffade pengarna. Nobody's gonna hate you for it. Blame the immigrants! 

• Anonym (..)

Ts det finns ju en del jobb man kan göra hemmifrån via dator bla. Sök lite såna, du kanske har tur.
    Och det blir ju billigt att ha det som du beskriver så du behöver ju ingen stor inkomst. 

• Aniiee

Eller..... lev som de brukade göra...... det är inte så där jättesvårt att överleva i en stuga i själva skogsbrynet och ha 0 och ingenting i inkomst. Sen så kanske man vill göra lite mer än överleva.....

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Ivan52x53

Flytta till Japan och träna kyokushin med de bästa mästarna i världen. Det är det jag tänker göra för att fly från mitt deprimerande liv här i västvärlden.. Tyst

• Anonym (ugglan)

Jag kände som du ett tag när det blev för mycket mänskor med problem på mitt jobb och i mitt liv.

Jag löste det genom att ta nattarbete/ensamarbete. Då behövde jag inte se nån på ett år utom att säga hej och hejdå till den som hade mitt jobb på dagskift och nåt timslångt samtal med en chef ungefär och det var precis vad jag behövde just då. Sen gick det över och jag klarade av folk igen.

Lastbilschaffis på långa sträckor kanske hade varit nåt?

• Anonym (Hmmm)

Men mår du dåligt och vill dö måste du söka hjälp för att kunna må bättre. Skit samma vad andra tycker och tänker. Behöver andra ens veta orsaken till din sjukskrivning? Det är inget fel i att må dåligt och få hjälp för det!

Svar på tråden Jag vill bosätta mig ensam ute i skogen