• MammaTillNeoh

    Ska köpa ny mobil, vilken är bäst?

    Funderar på att köpa ny mobil, men vet inte vad för någon jag ska köpa. Dock INGEN iphone....

    Ni som är väldigt nöjda mer era och har inga problem med dom, vad har ni för mobiler? 

    Jag vill ha en som tar bra bilder, går att vara inne på internet, då jag använder internet mycket.. Ingen för stor, helst en vattentät... Något musikprogram på om det går att fixa,,, ska köpa genom telia, halebop som det ser ut nu..

  • Svar på tråden Ska köpa ny mobil, vilken är bäst?
  • zZzZz

    Sony Z2 helt klart, 20mp kamera, vattentät, bra skärm och har alla funktioner som behövs.. annars har du billigare Z1:an eller föregångaren Z.. alla är vattentäta med bra kameror och funkar utmärkt :)

  • Tihi

    Har aldrig haft någon själv men Galaxy S5 är väl den som gäller om man inte vill ha iPhone. Varför ingen iPhone? Det är en oerhört driftsäker och stabil telefon.

  • MammaTillNeoh

    Tack för svar, ska kika in de telefonerna ni nämnde :)

    Varför inte iphone,,, jag har haft iphone, har en nu, men bara haft massa problem med dom tyvärr. 

  • Tihi
    MammaTillNeoh skrev 2014-06-21 16:28:47 följande:

    Tack för svar, ska kika in de telefonerna ni nämnde :)

    Varför inte iphone,,, jag har haft iphone, har en nu, men bara haft massa problem med dom tyvärr. 


    Jaså, för mig är det helt tvärtom. Har bara haft problem med Android men aldrig med iPhone.
  • Löpartjejen1

    Har själv en liten Sony Eriksson som har okej kamera, är vatten och damm tät plus klarar av en hel del surfande, jag valde denna eftersom jag ville ha en mobil som är vädertålig och tillräckligt liten för att rymmas i fickan, plus att jag inte ville använda en massa pengar på mobilen, köpte denna på Giganten och betalade typ 1500kr. Det sämsta med den är att det inte finns så mycket minnes utrymme, men med ett stort minneskort klarar man sig bra :)

  • SVejsan

    Om ni köper en Sony, köp ett laddställ också... Så att ni inte behöver fippla med luckorna (och riskera att packningarna blir skadade).

  • MammaTillNeoh

    Jag köpte en sony z2 :) hade lite funderingar över de där luckorna jag med, de sitter ju inte fast med så mycket direkt, lär ju inte hålla så länge känns de som om man ska öppna och stänga den massa.. men vad kostar det med ett laddställ då? kan man köpa de typ var som?

  • luddetheblom

    Hej! jag skulle rekomendera "samsung galaxy s5"! Den är både vattentålig och har superbra kamera! bra högtalare för musik osv...     dock så är det en 5,1 tum skärm och det är större än de flästa iphones men jag vet inte om du tycker det är för stort!

    För mig är den perfekt och jag har inte så stora händer! för att jag bara är 13 år =)!

    den har en qualcom snapdragon 801 processor!

    det betyder att den har väldigt bra och snabbt internet och kan spela alla grafik krävande spel (om du nu ska göra de)   !   Sjukt bra telefon för ett inte så lika bra pris...... 

    16 megapixel kamera med många funktioner!!!  

    hoppas de här hjälpte dig 

    mvh anonym !

  • ventilera mera

    Jag har haft Sonys Xperia Acro S i två år nu och är nöjd med den, såg att du köpte en Z2 och funderade över luckorna. Jag har som sagt haft min i två år, visserligen i laddställ på natten men laddat i bilen osv så jag har öppnat dem en hel del. Tappade först luckan förra veckan, så man får väl ändå anse att de sitter hyfsat bra även om man önskat att de inte lossnat alls.

  • exiteme

    Z2. Bästa telefonen jag haft. Älskar att den är vattentät. Perfekt för mig som ofta ser film i badet. :)

Svar på tråden Ska köpa ny mobil, vilken är bäst?