• annahoj001

Vilken gravidförsäkring ska jag välja?

Jag är gravid i vecka 31 (30+0) och funderar över detta med gravidförsäkring. Vad har ni för erfarenheter av Folksam, If och Länsförsäkringar gällande detta? Blir alldeles snurr av att jämföra de olika, och efter att ha ringt dem och frågat blir man ju inte klokare heller (de vill ju givetvis bara sälja..)

Skulle önska en försäkring där man får ut ersättning om bebisen skadas vid vid förlossningen, har en medfödd sjukdom eller om jag blir "svårt" skadad.

Tack på förhand för era synpunkter!!

• Svar på tråden Vilken gravidförsäkring ska jag välja?
  • liten2014

Jag har folksam av den enkla anledningen att jag har bara hört bra om den och att alla mina andra försäkringar är hos folksam :)

• Limaliie

Har folksam jag med eftersom vi har alla andra försäkringar där med och jag tycker den verkar bra. Ska ha barnförsäkringen där sen när barnet kommer.

• FrökenCarlsson

Jag har Trygg-Hansas plusförsäkring. Har även Trygg-Hansas barnförsäkring sen för jag tycker den är bäst o då bara löper gravidförsäkringen över sen! Skönt!

• annahoj001

Blev Trygg-Hansas plusförsäkring efter att ha suttit och jämfört och jämfört och jämfört (puh!), kändes bäst utifrån de kriterier vi har! :)

• liten2014

Jag har läst mkt strul om trygg hansa...men Min sambo har sen han var liten varit försäkrad genom trygg hansa och det har bara varit strul varje gång han är i kontakt med dom! Nä fy!

• annahoj001

Trist, har läst mycket bra om dem annars. Men oavsett försäkringsbolag verkar det ju kunna vara både solskenshistorier och andra som haft riktigt pissiga erfarenheter.. Så fick gå på vilka kriterier som var viktiga för oss!

Svar på tråden Vilken gravidförsäkring ska jag välja?