• Anonym (Normalt?!)

Min man respekterar inte mig

Jag är så trött på min mans attityd och skulle behöva lite råd.
    Min man tror sig ha rätten att "bestämma" över mig, vad jag ska ha på mig, vad jag inte bör äta, samt att jag måste hela tiden följa hans pipa han får gå iväg när han vill komma när han vill, fri som en fågel, när jag behöver gå iväg (som att handla något viktigt, gå på dagis möte m.m)så måste detta planeras och måste "fråga" han först, jag kan Aldrig bara få för mig att gå iväg som han gör, han bryr sig inte ett dugg om mina behov eller känslor, det är jag som jämt är hemma med barnen och han går på ärenden. 4 dagar i veckan går han iväg efter jobbet till hans organisation/församling i flera år har detta pågått.

Jag har nämnt och vi bråkar om det ofta att jag vill att han ska vara hemma/hitta på saker med sin fam oftare. Till och med på helgen är han iväg.

Samma sak är det med sex, han bestämmer att han ska ha sex oavsett om jag ville eller inte, han ger sig ALDRIG!! Och som idag så låste han upp dörren och han gick in i badrummet när jag duschade och öppnade draperiet, där jag står naken och duschar han vet hur mkt jag hatar det, jag blur arg och säger åt han att gå, han fortsatte och drog bort draperiet och skrattade. Han har noll respekt för mig!

Jag har fått nog och stått ut med det länge nu, förut kunde jag släppa det och inte bli så irriterad nu är jag trött och har nästan inga känslor kvar, vill varken krama, puss eller vara i hans närhet längre . Och han undrar vad det är med mig. Han har också en spydig attityd och säger saker som vad är det för fel på din hjärna m.m han tappar temperamentet lätt och håller jag inte med honom eller säger vad jag tycker blir han arg och blir väldigt högljud! Hans "spring pojke" ska jag vara också, hämta vatten, göra det och det.

Jag börjar snart tro att detta är normalt och att jag är känslig! Är jag det, ska det vara så här.

• Svar på tråden Min man respekterar inte mig
  • Anonym (skilj dig!)

Din man är sjuk i huvudet. Skilj dig på en gång och börja leva!!

• Anonym (..)

kasta ut han tycker jag.. allt är dock inte svart vitt som de gärna blir här.. Hopas du orkar kasta ut han kram

• jossie01

Detta låter inte klokt. Vill typ tro att inlägget är påhittat. Gör slut! Hur kan han ena tro att han kan äga dig? Klart du inte har känslor kvar. Vad finns det att ha känslor för? Svårt att ta steget ut i det fria, men det mår du säkert bäst av. Tänk med hjärnan inte hjärtat.

• The Fugly

Det där är ljusår ifrån vad som är normalt och acceptabelt. Ta dig ur detta förhållande medans du kan!

• Anonym (bb)

Jag ser ingen poäng med att leva med någon som man inte trivs med. Särskilt om denne någon även får en att må dåligt. Gör du det?

• Anonym (Normalt?!)

Tack för feedback! "Tyvärr" så är det sant, det har pågått länge nu så att det nästan känns normalt. Kanske dem flesta män är såna?! Men jag mörker att jag föräldrars som människa, jag tappar tålamodet snabbt, påverkat mina barn tyvärr. Hade världens tålamod innan. Var inte sur ochvgrinig som nu, jag vet att det är han som har "gjort "mig sån här. Till slut spricker man lixom. Han säger själv att jag har förändrats, just för att jag säger emot nu har varit snäll för länge!

Kommenterar min kropp också att jag gått upp mkt i vikt( inte konstig när man blir deprimerad i denna relation) att jag har tjock magen som är som potatismos m.m Men inte ger han mig tid att gå på gym heller, han e ju typ aldrig hemma.

• Anonym (Normalt?!)

Ursäkta för stavningen, striver från mobilen blir lite knasigt då.

• Anonym (skilj dig!)
    Anonym (Normalt?!) skrev 2014-06-21 22:21:13 följande:

Tack för feedback! "Tyvärr" så är det sant, det har pågått länge nu så att det nästan känns normalt. Kanske dem flesta män är såna?! Men jag mörker att jag föräldrars som människa, jag tappar tålamodet snabbt, påverkat mina barn tyvärr. Hade världens tålamod innan. Var inte sur ochvgrinig som nu, jag vet att det är han som har "gjort "mig sån här. Till slut spricker man lixom. Han säger själv att jag har förändrats, just för att jag säger emot nu har varit snäll för länge!

Kommenterar min kropp också att jag gått upp mkt i vikt( inte konstig när man blir deprimerad i denna relation) att jag har tjock magen som är som potatismos m.m Men inte ger han mig tid att gå på gym heller, han e ju typ aldrig hemma.

Snarare tvärtom, de flesta män är INTE såna!! Ta dig bort så fort du kan, tänk på att detta drabbar även barnen, de får helt fel bild av hur det ska se ut i ett förhållande, de lär sig att kvinnor ska hunsas och att män har rätt att bestämma över kvinnor. Det förstör barnen helt!!
  • Levande
    Anonym (Normalt?!) skrev 2014-06-21 22:21:13 följande:

Låter inte bra! Och ja, det är nog pressen av allt detta som har förändrat dig, det kan bli så... 

Han visar flera tecken på dominant beteende. Kontroll, respektlöshet, elaka kommentarer. Grejen med sådant beteende är att det är ett behov hos personen att bete sig så och att det ofta ökar gradvis, och kan eskalera till fysisk misshandel efter ett tag. Han kommer nog inte att förändras, snarare bryta ner dig, tyvärr :(.

Det låter som en person som du skulle behöva lämna om du ska må bra.... Om du bestämmer dig för det så bör det ske med mycket planering och med andra människor som finns med och hjälper dig. En del som beter sig som han kan - om det inte skett tidigare - förfalla till misshandel när han förstår att man vill lämna. Kanske bra att söka stöd och råd hos en kvinnojour också. Ringa dem och höra, men kanske från någon annans telefon så att det inte finns några spår av detta, t ex i specificerad telefonräkning. Prata med familj och vänner om du inte gjort det och sök stöd hos dem! Om du lämnar, nämn inget för honom förrän allt är fixat och du har folk med dig.

Jag låter kanske paranoid och man kan ju inte veta om misshandel etc gäller honom, men det är klart förhöjd risk när personen har sådana dominansbeteenden. Samtidigt som det ju blir nedbrytande att leva med honom i längden,.. Och kanske för barnen med. Bara det att de ser dig bli behandlad så dr är ju heller inte bra... Men prata med en kvinnojour, de är ju experter på allt sådant...
  • Waldo

Jaha och varför vill du ha det såhär i ditt liv?

Det är vanligtvis väldigt svårt att ändra på andra människor och deras beteenden.
    Är dom dessutom, grymma, elaka och känslokalla har jag svårt att se meningen med att investera tiden och orken i det.

Däremot kan man förändra sig själv och sin situation.
    Man kan förändra sin egen självkännedom om självförtroende, ge sig själv styrka att bryta upp från miserabla förhållanden och starta ett nytt och bättre liv

• Anonym (usch jag ryser)

Jag mår dåligt av att bara läsa om hans elakheter. Hur har du kunnat stå ut med att bli behandlad på det här sättet? Är det denne man du vill möta framtiden med?

Slösa inte bort den dyrbara tiden på någon som varken älskar eller respekterar dig, för det kan du vara säker på att han inte gör. Så behandlar man inte den man älskar. Fy vilken hemsk typ! Nej, alla män är verkligen inte som din.

• anzita

Han är inte normal i känslolivet! Du går under i hans närhet. Rädda dig, lämna! Inger Du beskriver är rätt mot en person man har en relation med.

• Nape

Såhär ska du inte ha det! Det är ju helt sjukt!

Kan inte du ta och ringa Kvinnojouren och prata med dem?

Svar på tråden Min man respekterar inte mig