Anonym (Funderar) skrev 2014-07-06 20:50:09 följande:
Åh, jag har flera frågor! :)
Vad skönt att ni varit på ackis! Tog det lång tid innan ni fick komma dit? Har de någon väntetid? Vilka undersökning och så kommer man att få genomgå? :)
Det tog någon månad innan vi fick komma dit första gången. Då fick vi träffa läkare och kurator. De tog blodprover på mig, blodprover som man i vanliga fall får göra på MVC när man redan är gravid.
Eftersom att vi redan visste att min man inte hade några fungerade spermier så behövdes inga tester på honom, förutom att de kollade hans testosteronnivå.
Sen fick jag komma dit och göra en äggledarundersökning.
Då för de in en kateter i livmoderhalsen och spolar rent, sen sprutar de in kontrast för att se bättre. Det funkade inte riktigt som de ville när det gjorde undersökningen på mig. De gör undersökningen för att kolla fertiliteten och då kunna avgöra hur många inseminationer de rekommenderar innan man bör gå över till IVF. Man har 6 inseminationsförsök men oftast så förvandlar man 2 till ett IVF-försök. Så 4 inseminationer och 1 IVF-försök.
Nu har de sommarstängt, så vi får väl se när vi får komma dit nästa gång. Allt beror ju på hur många det är som är före och när de hittar en donator som liknar mannen.