hur gamla bör barnen vara för vv boende???
Hej
som rubriken lyder när är det lämligt med varannan vecka hur gamla måste barnen vara för att klara av det??
Tacksam för svar!!!
Hej
som rubriken lyder när är det lämligt med varannan vecka hur gamla måste barnen vara för att klara av det??
Tacksam för svar!!!
Min minsta är 2år i september i år. Vi har haft vv sen februari i år och det verkar fungera bra för henne. Vi är uppmärksamma på hur hon ändrar sej osv.
Mina pojkar är 5 o 9 år! Där funkat det bra oxå.
Lycka till
De ska vara i skolåldern tycker jag.
Innan det kan man ha barnen ex tre-fyra dagar var......och byta sedan.
Ja vår lilla är 2 år idagsläget är det inte aktuellt med vv utan vi tänker att dom bor hos mig i veckorna och var tredje helg och hos pappa fre-sön de andra helgerna
Är det ett barn utan syskon tror jag det är en klar fördel att det är äldre. Ser man till familjerättens rekommendationer så är det ju att barnet ska träffa båda föräldrarna ofta, åtminstone barn under 3 år.
Nu träffar inte min 3,5-åring sin pappa mer än varannan helg p g a honom, men sedan vi slutade med varje helg har hon ingen koll tidsmässigt och har slutat fråga när pappa kommer. Det är liksom ingen ide längre då jag inte kan vara säker på att det blir av om jag inte har fått återbud en timma innan. Tidigare så svarade jag henne att först ska du vara si och så många dagar på förskolan innan du får träffa pappa, oftast frågade hon torsdag-fredag.
Jag antar att ni har 2-3 dagar på vardera ställe nu och då går det väl utöka med en dag i taget och se hur barnet reagerar, om det är över 3 år. Är barnet äldre kan det ju lättare berätta vad det tycker. Sedan påverkas barn olika mycket av att flytta mellan hemmen.