• Mandi74

Mitt senaste sex, med bdsm - behöver tips från män och kvinnor.

Har sedan min sexdebut varit intresserad av och hållt på med bdsm på olika sätt. Har levt större delen av mitt liv som ug och skulle säga att det är en livsstil och inte en roll jag träder i för honom.
    Har levt ensam de senaste åren och försökt dejta, men har varje gång velat fram och tillbaka så länge så han har gått vidare till annat. Har haft nått kortvarigt sexuellt förhållande och ons som jag träffat ute, men inget allvarligt.

Har dock haft kontakt med en man i många år, när vi började prata höll han på att upptäcka tjusningen med bdsm och vi pratade mest om det. Vi har aldrig träffats, innan, utan han har haft förhållanden på sitt håll och jag på mitt, sen har jag haft annat som gjort att det inte blivit av.

Nu för någon månad sen började vi prata igen och det slutade med att vi träffades för en vecka sen. Vi hade helt fantastiskt sex och har dominanta sidor är redan nu väldigt tydliga och känns bra. Han gillar fostran och anser att smisk ska användas mest i fostringssyfte, det och skamvrån, något som tänder mig väldigt.
    Vi har pratat väldigt mycket och han vet det mesta jag gjort inom bdsm och det väcker hans lustar att prova mer samtidigt som det verkar skrämma honom lite. Det jag funderar över är hur stöttar och uppmuntrar jag honom, utan att han känner sig pressad, till att utveckla sina bdsm sidor.

Så nån som har tips, till oss båda, så dela gärna med er.

• Svar på tråden Mitt senaste sex, med bdsm - behöver tips från män och kvinnor.
  • Zoja

Prata, prata, prata! Berätta om du gillade det ni gjorde under sexet, vad gillade du med det? Vad tyckte du sämre om? Hur kände han om det? 

Prata om dina fantasier, låt det ta sin tid, prata om hur du vill uppleva det och ta små steg i taget. Om du vill bli smiskad bunden och utan att kunna se, börja med bara smisk först, sedan kanske han kan hålla fast dig samtidigt för att senare kunna utveckla det till att du är bunden. Om ni både känner er trygga och gillar dte kan ni så klart gå snabbare fram, men för att det inte ska bli ett chockmoment av det kan det vara bra att ta mindre steg i början.

Återkoppla alltid och se vad som fungerade och inte. Det är viktigt att ni både känner er trygga och bekväma i vad ni gör.

• Mandi74
    Zoja skrev 2014-06-22 23:19:11 följande:
    Prata, prata, prata! Berätta om du gillade det ni gjorde under sexet, vad gillade du med det? Vad tyckte du sämre om? Hur kände han om det? 

Prata om dina fantasier, låt det ta sin tid, prata om hur du vill uppleva det och ta små steg i taget. Om du vill bli smiskad bunden och utan att kunna se, börja med bara smisk först, sedan kanske han kan hålla fast dig samtidigt för att senare kunna utveckla det till att du är bunden. Om ni både känner er trygga och gillar dte kan ni så klart gå snabbare fram, men för att det inte ska bli ett chockmoment av det kan det vara bra att ta mindre steg i början.

Återkoppla alltid och se vad som fungerade och inte. Det är viktigt att ni både känner er trygga och bekväma i vad ni gör.

Vi pratar och pratar hela tiden, vi har pratat i över 5 år.

Men förstår vad du menar, tror mest han är rädd att tappa kontrollen när jag ger honom fria tyglar, kan förstå hans rädsla samtidigt som jag förklarar att jag är medveten om riskerna och att jag litar på honom.
  • Tekvist

Som Zoja säger så är det att prata som är nyckeln. Prata om vad ni båda gillar, har ni varsin fantasi som pirrar till extra mycket? Beskriv den för varandra i detalj. Om ni behöver mer inspiration är mitt tips att bli medlem på darkside, mycket bra sida som det är lätt att få ideér av. Ni kanske kan hitta någon novell eller liknande som ni båda gillar och gå utifrån det? Jag gav min sambo ett presentkort på vuxen.se och sa åt honom att köpa något som han ville prova, det funkade bra :)

Så länge ni litar på varandra och har koll på varandras gränser, do's and dont's osv vidare är det bara att köra på!

• Anonym (UG)

Jag håller inte med föregående talare... Om den UG säger vad han eller hon vill tappar det konceptet... Det är hans jobb som DOM att känna av detta...

• Zoja
    Anonym (UG) skrev 2014-06-23 06:53:05 följande:

Jag håller inte med föregående talare... Om den UG säger vad han eller hon vill tappar det konceptet... Det är hans jobb som DOM att känna av detta...

Hur sjutton ska en den dominanta veta vad den undergivna vill utan att prata om det? Bara för att någon är dominant är inte denne en tankeläsare..
  • Anonym (UG)
    Zoja skrev 2014-06-23 10:55:22 följande:
    Hur sjutton ska en den dominanta veta vad den undergivna vill utan att prata om det? Bara för att någon är dominant är inte denne en tankeläsare..
    Det handlar inte om vad den UG vill... Därav titeln undergiven!
  • Zoja
    Anonym (UG) skrev 2014-06-23 19:20:38 följande:
    Det handlar inte om vad den UG vill... Därav titeln undergiven!
    Allt handlar om vad den undergivna vill, det är hen som har den riktiga makten i ett bra BDSM-förhållande. Gör den dominanta saker man inte tidigare kommit överens om är okej är det övergrepp det handlar om.
  • Karlfn

Prata, prata... som redan nämnts.
    Och håller fullständigt med Zoja i diskussionen ovan.
    Se var det finns gemensamma nämnare, börja utveckla just där... Kanske ni kan överraskas tillsammans av något - komma bort från att den ene vill/kan mer
    Vilken (trygg) situation skulle utmana er båda - göra er båda lika trevande? (och med trevande menas nu inte nödvändigtvis att det man GÖR är trevande...)
    Och emellan det gemensamma... utforska tankar, ideer också på egen hand (dvs, läs, fundera, fantisera... inte handgripligen...)  - vissa saker kan vara mer lockande om man får tänka på dem på egen hand ett tag först, och finna sin väg in, sitt sätt. Att konfronteras med något nytt, oförberett, kan få en i situationen osäker person att rygga tillbaka mer än hen kanske skulle göra annars...
    ursäkta lite rörigt svar... tänker högt.
    lycka till, hursomhelst

• Anonym (UG)
    Zoja skrev 2014-06-23 20:29:22 följande:
    Allt handlar om vad den undergivna vill, det är hen som har den riktiga makten i ett bra BDSM-förhållande. Gör den dominanta saker man inte tidigare kommit överens om är okej är det övergrepp det handlar om.
    Nej nej nej! Den dominante skall veta känna av och vara lyhörd för vad som gillas... Plus att många gånger handlar det om bestraffning...
  • Zoja
    Anonym (UG) skrev 2014-06-23 21:46:00 följande:
    Nej nej nej! Den dominante skall veta känna av och vara lyhörd för vad som gillas... Plus att många gånger handlar det om bestraffning...
    Det är klart att den dominante ska vara lyhörd och känna av, men innan man ens kommer så långt måste man sätta sig ned och prata om sina gränser. De får den dominanta inte korsa.

I bestraffning och alla andra tillfällen bestämmer den dominanta, men med sig måste hen ha vad de tidigare har pratat om, var gränserna går, vad den undergivna älskar och vad den undergivna gillar mindre bra. I själva sexakten har den undergivna ingen given makt, förutom att kunna säga stopp, utan då är det den dominanta som har makten fullt ut. Eller hur man nu väljer att göra. Men i grund och botten handlar allt om hur långt den undergivna är villig att gå.
Svar på tråden Mitt senaste sex, med bdsm - behöver tips från män och kvinnor.