• Beya

Fler än jag som blev illröd i ögonen efter ögonfransförlängning?

Var ju dum nog att göra min första förlängning inför midsommar. Varit jätteröd i ögonen nu i två dagar men blivit bra igen. Är det vanligt att det blir så eller var det en allergisk reaktion? vet inte hur jag ska våga fylla på igen nu om tre veckor...

• Svar på tråden Fler än jag som blev illröd i ögonen efter ögonfransförlängning?
  • lawendel

Jag fick likadant! Du tål förmodligen inte limmet men det finns ett annat lim som alla tål , det gick mulet bättre på mig så be din fransstylist att köpa hem det istället

• Beya

Ja det får vi hoppas de gör isf, för det hade varit riktigt tråkig att behöva ta bort dem redan.Så snygga annars o förändrar verkligen mina ögon. Det enda jobbiga annars är att det trasslar in sig i varandra när det blåser o så. Fick ju en kam men hur mycket kan man våga kamma dem, känns som om de ska gå av då.

• Beya

De har inget annat lim sa hon men ska testa en sista gång och får se hur det blir då.

• lawendel

Tror tyvärr inte att det blir bättre nästa gång, det blev det inte för mig. Men är man en seriös fransstylist så ser man till att ta hem lim som passar de mer känsliga, annars finns det garanterat andra stylister som gärna gör det! Vart bor du?

• Beya
    lawendel skrev 2014-06-24 19:58:46 följande:

Tror tyvärr inte att det blir bättre nästa gång, det blev det inte för mig. Men är man en seriös fransstylist så ser man till att ta hem lim som passar de mer känsliga, annars finns det garanterat andra stylister som gärna gör det! Vart bor du?

I norra Skåne. Det är en välrenommerad stylist som gjorde det i stan, har bara en till att välja på. Tur det gick över iaf!
    En annan fråga, de har ju en tendens att klumpa ihop sig när det blåser lite ute och så, hur mycket kan man våga kamma dem? är rädd de ska gå av om man tar från roten men det skulle behövas. 
  • lawendel

Fråga om de inte kan ta in det andra limmet då, borde ju ligga i deras intresse om de vill ha kunder :)

Använder du mascaraborste till fransarna? Gör eu det så ska de hålla!

• Beya
    lawendel skrev 2014-06-26 18:59:46 följande:

Fråga om de inte kan ta in det andra limmet då, borde ju ligga i deras intresse om de vill ha kunder :)

Använder du mascaraborste till fransarna? Gör eu det så ska de hålla!

Nej jag gjorde inte det, trodde hon skulle erbjuda sig det. Ja håller med det borde ju ligga i deras intresse! men hon sa bara att vi får kanske bara inse att jag tyvärr inte tål limmet
    Ja jag fick en mascara borste medskickad hem. Det ska det alltså? är så rädd de ska gå av om man tar i
  • Beya

Frågade nu om ett annat lim. Men hon sa bara att det tråkiga är att det kanske inte heller hjälper tråkig attityd tycker jag, hon verkar faktiskt inte bry sig om hon mister mig som kund. Hon sa också att det är väldigt ovanligt att man reagerar på limmet hon har aldrig varit med om det förut.

• lawendel

Det hjälper med största sannolikhet vill jag lova då det limmet är till för dem som är känsliga. Trist med sånt bemötande men det fanns en till stylist där du bor va? Hör med denna om hon har det limmet eller kan tänka sig ta hem det!

• Beya
    lawendel skrev 2014-07-02 12:56:28 följande:

Det hjälper med största sannolikhet vill jag lova då det limmet är till för dem som är känsliga. Trist med sånt bemötande men det fanns en till stylist där du bor va? Hör med denna om hon har det limmet eller kan tänka sig ta hem det!

Ska dit till henne idag så hon ska få titta på fransarna. Är inte riktigt nöjd med dem heller.
    Jo jag ringde faktiskt den andra och hon sa att hon kunde ta hem det andra limmet men att nackdelen är att det inte håller särskilt länge så man måste antagligen fylla på varannan vecka. Är det så du får göra eller?
  • lawendel

Ja de höll nog inte riktigt lika länge men jag tappar mina egna fransar fort så vet inte hur mycket det berodde på det. Jag har inte haft fransar på länge då jag vart mammaledig och inte velat lägga pengar på det men hoppas kunna börja snart igen!

• Beya

Men det svider då och då så jag har bestämt mig för att sluta med dem. Men vill ju vara snygg nu i sommar så det blir inte så skoj. Hur gör man med "avvänjingen"? måla med mascara, då känns det som det kommer gå av med en gång. Men nu är det inte så snyggt när man ser mina ljusa fransar vid roten.

Tips tack!

• Llllll

Jag har också erfarenhet från reaktion på limmet och röda ögon efter en fransförlängning och provade vid nästa gång att använda allergi ögondroppar innan och efter besöket och hjälpte verkligen jätte mycket! Blir lite röd ändå men det varar bara en dag. Om det inte är allergi så kan det även vara att ögonen är extra känsliga och plåstret under ögat och små pillet i fransarna gör att ögonen blir irriterade.

Svar på tråden Fler än jag som blev illröd i ögonen efter ögonfransförlängning?