Plötsligt trött?
Vi har en liten tjej på 16 månader som plötsligt känns morgontrött. Hon lägger sig på golvet och vilar på morgonkvisten, vilket hon inte gjort förr. Hon är också svårare att lägga på kvällen, från att ha varit ett "urverk" som lagt sig 19,15 varje kväll, vill hon nu inte lägga sig förrän 20,00-20,15. Hon verkligen VILL inte och verkar inte trött då. Men hon sover ca 30 minuter längre på morgnarna. Lite tid har alltså gått förlorad i sovtid, men inte så mycket. Hon har också blivit mer angelägen om sitt gosedjur och napp, dessa används flitigt nu, innan var det mest på morgnar och kvällar. På dagarna/kvällarna känns hon normalpigg, men på morgnarna är hon en riktig zombie, mot att tidigare varit i full gas från minut 1.
Har era barn också gjort plötsliga vändningar i sovrutiner? Jag blir mest orolig för att det kan fattas henne något. Vi var ute och reste för två veckor sen med + 1 timme i tidsskillnad, och där vi inte 100% följde hennes rutiner, vilket ju också kan ha påverkat.
Men jag är mest nyfiken på om detta kan hänga ihop med hennes ålder/utveckling, eller om jag ska oroa mig för hennes hälsa.