Illamående och svettig vecka 31 - borde jag oroa mig?
Jag har mått lite illa till och från de senaste veckorna vilket min barnmorska sa var helt normalt, men igår när jag åkte bil mådde jag riktigt illa och blev inte bättre förrän jag fick i mig mat. Under natten svettades jag fast mina fötter av någon anledning var kalla. Nu läser jag att om man mår illa måste man kontakta vården för att det kan vara HELLP, men min bm reagerade ju inte på illamåendet förut, så varför skulle hon göra det nu? Då (förra veckan) var dessutom alla värden normala. Jag vet att det kan ändras snabbt, men jag hade ju ändå illamåendet då.
Övrig info: Blodtrycket helt normalt, ingen huvudvärk, ingen trötthet, inga smärtor (förutom viss ömhet där bebisen sparkade senast), ingen svullnad (vad jag kan se och känna), ingen förändring i fosterrörelserna.
Vad skulle ni göra i min situation? Ringa min bm vill jag helst inte göra då det är väldigt svårt att komma fram plus att hon hör väldigt dåligt, så det är nästintill omöjligt att få fram det man vill säga. Alltså är det ringa förlossningen eller avvakta. Vad är vettigast?