Studerande och gravid: SGI-djungeln
Hej!
Jag är helt lost nu. Är programstudent och väntar barn 2:a oktober. Har studerat sedan januari 2012.
2011 hade jag en årsinkomst på ca 227 000 och då jag är anställt på samma företag till och med 19 juli i år så har jag inget glapp mellan arbete och studier. Har dessutom tagit fullt studiestöd hela studietiden. Har arbetat extra på samma företag helger och lov.
Jag har pratat med TRE olika handläggare hos FK och alla tre har försäkrat mig om att min SGI kommer att baseras på det jag arbetade INNAN mina studier.
Nu har jag fått mitt beslut hemskickat och fått SGI baserad på det jag arbetat extra under studierna, alltså ca en tredjedel av den tidigare årsinkomsten.
Hur kommer det sig? Är det för att jag tidigare ansökt om csn för höstterminen (som jag nu inte kommer ta ut) och det är registrerat på något sätt? Eller vad är problemet?
Jag har ju mina lönespecar från 2011 som styrker den inkomst jag angivit och nu när jag ska ha barn kommer jag ju att ta studieuppehåll i höst (är fortfarande inskriven dock, studieuppehållet ska jag meddela först vid terminstart enligt överenskommelse med institutionen).
Väldigt konstigt att få olika bud, speciellt när det handlar om så stora summor pengar som gör en otrolig skillnad i ens liv.