• Anonym (skadat gods)

Lämnad och känner sig som "skadat gods"

Jag har nyligen blivit lämnad av min fru. Vi var tillsammans sedan 2000 och har tre barn tillsammans och den yngsta är född 2012. Hon har redan hittat en ny och verkar lycklig medans jag bara känner mig deppig och som skadat gods. Jag menar vem vill ha en 34 årig man som redan har tre barn sedan tidigare.. Här börjat testa lite dejting sidor men inget napp och.många i min ålder som inte har barn vill ha det vilket jag inte är så säker på att jag vill.

Jag känner mig helt enkelt värdelös och bortslängd.

• Svar på tråden Lämnad och känner sig som "skadat gods"
  • Anonym (orange)

Strunta i att leta efter en ny, vänta med det i några år.
    Gör roliga saker istället, res någonstans göra roliga saker med barnen,, börja med någon sport eller hobby. Träffa dina vänner, lär känna massor av nya vänner, ta kontakt med gamla släktingar du inte har träffat på många år. Börja inte leta efter ny kärlek bara för att du känner dig ensam.

• Anonym (skadat gods)
    Anonym (orange) skrev 2014-06-23 19:04:30 följande:

Strunta i att leta efter en ny, vänta med det i några år.

Gör roliga saker istället, res någonstans göra roliga saker med barnen,, börja med någon sport eller hobby. Träffa dina vänner, lär känna massor av nya vänner, ta kontakt med gamla släktingar du inte har träffat på många år. Börja inte leta efter ny kärlek bara för att du känner dig ensam.

Problemet är att jag inte har några vänner att umgås med direkt. Jag ska försöka göra lite roliga saker med barnen i sommar om allt går som det ska.
  • Anonym (orange)
    Anonym (skadat gods) skrev 2014-06-23 19:21:02 följande:
    Problemet är att jag inte har några vänner att umgås med direkt. Jag ska försöka göra lite roliga saker med barnen i sommar om allt går som det ska.
    Varför har du inga vänner?
  • Anonym (skadat gods)
    Anonym (orange) skrev 2014-06-23 19:34:40 följande:

Varför har du inga vänner?

Min ex fru har varit även min bästa vänoch jag har svårt att skaffa nya vänner.
  • Anonym (orange)
    Anonym (skadat gods) skrev 2014-06-23 19:57:12 följande:
    Min ex fru har varit även min bästa vänoch jag har svårt att skaffa nya vänner.
    Då är det nog dags att ändra på det. Lär känna nya människor.
    En tröst är att du är ung, många män hamnar i den situationen när de är över 50 och då blir det ofta mest massor av alkohol och sen går det illa.

Skaffa många nya och trevliga vänner så träffar du säkert en ny kärlek genom dom om några år :)
    Har du några hobbys du skulle vilja satsa mer på? För nu kommer du få mycket mer tid över.
  • Anonym (Ingen fara)

Jag är 34 och separerade från min man för ett år sedan. Jag skulle tycka det var kul att träffa en kille med barn, så länge han kan tänka sig fler. längtar efter att åka på fotbollskupper och sånt och eftersom jag är så sen i starten så skulle det vara kul att komma in i en redan färdig familj. Låter kanske konstigt men så länge barnen skulle gilla mig så är det inga problem. Om jag skulle komma i tredje hand och inte vara lika mycket värd som resten av familjen skulle det såklart inte vara roligt så se till att din kommande tjej känner sig mer än välkommen.

• Anonym (skadat gods)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-06-23 21:39:57 följande:

Jag är 34 och separerade från min man för ett år sedan. Jag skulle tycka det var kul att träffa en kille med barn, så länge han kan tänka sig fler. längtar efter att åka på fotbollskupper och sånt och eftersom jag är så sen i starten så skulle det vara kul att komma in i en redan färdig familj. Låter kanske konstigt men så länge barnen skulle gilla mig så är det inga problem. Om jag skulle komma i tredje hand och inte vara lika mycket värd som resten av familjen skulle det såklart inte vara roligt så se till att din kommande tjej känner sig mer än välkommen.

Det är väl detta som är kruxet att jag inte än vet om jag kan tänka mig fler när jag redan har fullt upp med tre st.
  • Anonym (Ingen fara)
    Anonym (skadat gods) skrev 2014-06-23 22:35:01 följande:
    Det är väl detta som är kruxet att jag inte än vet om jag kan tänka mig fler när jag redan har fullt upp med tre st.

Ja då blir det svårt. Vem vill ta hand om andras tre barn helt utan att få någon egen familj. Har du redan fullt upp med tre så gissar jag att du inte vill träffa någon som också har barn, eller?

• Anonym (orange)

Om du har varit tillsammans med ditt ex sen 2000 och är 34 idag så blev ni alltså ihop som tonåringar i princip?
    Och du har inga vänner idag?
    Ärligt är det inte bättre att du tar tag i livet och bygger upp något eget istället för att hoppa på första bästa tjej och lever genom henne?

• sorrow

Kan hon, kan du, även om livet suger just nu så hoppas jag det blir bättre för dig. Vart bor du? Uteslut inte fler barn för resten av livet, låt det bli som det blir.

Du ska inte underlätta för ditt ex genom att ha barnen när hon ska på dejt, inte ta barnen mer om ni har vv, ändra umgänget med barnen på grund av hennes nya liv.

• Anonym (skadat gods)
    sorrow skrev 2014-06-24 21:20:27 följande:

Kan hon, kan du, även om livet suger just nu så hoppas jag det blir bättre för dig. Vart bor du? Uteslut inte fler barn för resten av livet, låt det bli som det blir.

Du ska inte underlätta för ditt ex genom att ha barnen när hon ska på dejt, inte ta barnen mer om ni har vv, ändra umgänget med barnen på grund av hennes nya liv.

Bor utanför Östersund. Jag tror att jag redan har tagit barnen när det har passat henne och när hon skulle på dejt. Har så dåligt självförtroende så det blir lätt att hon får som hon vill och det heter ofta "för barnens bästa" när en förändring ska till. Om jag säger nej så blir det att jag inte bryr mig om barnen i hennes ögon.

Jag ska försöka bli bättre på detta för att prioritera även min egen tid och vara öppen för alla möjligheter.
  • Anonym (Samma här)

Vi är i samma sits då typ! Jag blev lämnad av min fästman och vi har tre barn ihop! Vem vill ha mej liksom

• minst

Kan tipsa om en förening som heter Makalösa föräldrar. De har och anordnar bra och vettiga aktiviter och där har du garanterat en chans att träffa någon som redan har barn. Lycka till!

• Jonasson
    sorrow skrev 2014-06-24 21:20:27 följande:

Klart han ska passa på att få all bonustid han kan med sina barn. Är väl skitsamma vad exet gör det är ju extratid med barnen som erbjuds. Fattar inte alls ditt resonemang. Det är väl ändå barnen som är det primära.
  • sorrow
    Jonasson skrev 2014-06-24 22:44:57 följande:
    Klart han ska passa på att få all bonustid han kan med sina barn. Är väl skitsamma vad exet gör det är ju extratid med barnen som erbjuds. Fattar inte alls ditt resonemang. Det är väl ändå barnen som är det primära.
    Absolut, men han tar redan barnen mycket. TS behöver precis som hon bygga upp ett nytt liv. Hon behöver isåfall även hon bonustid med barnen. Han skriver att han har sämre självförtroende än hon, det låter som att hon styr runt lite som hon vill. Att hon har lite mer än barnens bästa i sikte.

Jag tycker inte man utnyttjar sitt ex för att gå på dejt, hänga med nya killen, det kan man göra på sin egna barnfria tid.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-06-23 21:39:57 följande:

Du kommer tycka annorlunda om du verkligen skulle ha levt det livet. Du kommer ALLTID sist, du kommer vara utanför, barnen går alltid före liksom måna gånger också hans exfru. Du får planera livet efter många utomstående. Been there, dona that!

Det är så mycket mer än art stå och se på fotbollsmatcher, så många känslor som dyker upp hos alla och hos dig. Du förväntas också ta ansvar för andras val (barn). Nej sök en man utan bagage om du vill vara lycklig. Lika barn leka bäst.
  • Anonym (Ingen fara)
    Anonym (Nej) skrev 2014-06-25 08:22:37 följande:
    Du kommer tycka annorlunda om du verkligen skulle ha levt det livet. Du kommer ALLTID sist, du kommer vara utanför, barnen går alltid före liksom måna gånger också hans exfru. Du får planera livet efter många utomstående. Been there, dona that!

Det är så mycket mer än art stå och se på fotbollsmatcher, så många känslor som dyker upp hos alla och hos dig. Du förväntas också ta ansvar för andras val (barn). Nej sök en man utan bagage om du vill vara lycklig. Lika barn leka bäst.

Tack för tipset! Jag har faktiskt varit där. Var med en man med två barn och jag blev satt i sista rummet vilket jag kommer inte att godta det en gång till. Därför gav jag tipset till denna pappa att INTE göra så om han vill ha en tjej i framtiden. Det är elakt mot en tjejen som kommer in i en annans familj och som du skriver, förväntas ta ansvar och hjälpa. Det kommer bara bli tårar och tandagnissel och gör att ingen vill vara med någon med barn.

TS har tre barn och inte vill vara skadat gods, ja... curla inte barnen och behandla din nya tjej som en jämlik.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-06-25 17:21:28 följande:

Tack för tipset! Jag har faktiskt varit där. Var med en man med två barn och jag blev satt i sista rummet vilket jag kommer inte att godta det en gång till. Därför gav jag tipset till denna pappa att INTE göra så om han vill ha en tjej i framtiden. Det är elakt mot en tjejen som kommer in i en annans familj och som du skriver, förväntas ta ansvar och hjälpa. Det kommer bara bli tårar och tandagnissel och gör att ingen vill vara med någon med barn.

TS har tre barn och inte vill vara skadat gods, ja... curla inte barnen och behandla din nya tjej som en jämlik.

Ok, då är jag glad att du ännu har hoppet kvar om att det skulle kunna fungera. Jag har helt avskrivit män med  barn.
  • Anonym (skadat gods)
    Jonasson skrev 2014-06-24 22:44:57 följande:
    Klart barnen är viktig men även mitt egna mående måste prioriteras. Om jag mår bra kommer det att vara bra för barnen.
  • Anonym (skadat gods)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-06-25 17:21:28 följande:

Tack för dins synpunkter. Jag ska ha dessa i tanken om det skulle vara så att kärleken slår till.
Svar på tråden Lämnad och känner sig som "skadat gods"