Han ger mig för mycket komplimanger
När jag skriver och tänker på det här så låter det bara hur vrickat som helst men jag ska ändå ge det ett försök...
Jag har träffat en helt underbar kille, han är jättego, en fantastiskt pappa till sin son, en helt otrolig vän och han verkar så otroligt vettig. Dock så är han en känslomänniska och han blir väldigt passionerad och mindre logiskt när han träffar någon.
Vi har känt varandra ytligt i 15 år och han är min brors bästa vän...
Jag vet inte vilket bekräftelsebehov han själv har eller vilket behov hans tidigare flickvänner haft men han ger mig extremt mycket komplimanger...nämligen lite för mycket. Jag vet att han haft några "problemflickvänner" tidigare...
Flera gånger om dagen får jag SMS med komplimanger eller att han skriver att han tänker på mig..typ varje flickas dröm ;)'
Han skriver att jag är fin, klok, har vackra ögon etc och det är väldigt fint av honom :)
MEN när jag får ett SMS som innehåller en ytlig komplimang, tex att jag är snygg så håller jag på att bli galen. Jag avskyr sådana komplimanger och vill helst slänga mobilen i väggen och aldrig mer se karln.
Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom utan att såra honom eller göra att han backar...det är bara det att jag får höra dess ytliga kommentarer om mitt utseende väldigt ofta och jag har sökt så länge efter en person som ser mig under ytan..Och nu trodde jag att jag hade hittat honom..för han ser mig mer än någon annan..men hur ska jag få honom sluta skriva det andra?
Hur ska jag uttrycka mig i det läget utan att låta bitchig eller egocentrisk?
Jag vill ju inte heller ge honom intrycket av att jag "vet att jag ser bra ut"....Jag tänker att han kanske vill boosta mig självförtroende (vilket inte riktigt behövs) eller så är han bara geniunt fin....Vad hade ni gjort tjejer?
Vi är båda strax över 30.