• Anonym (Galen)

Han ger mig för mycket komplimanger

När jag skriver och tänker på det här så låter det bara hur vrickat som helst men jag ska ändå ge det ett försök...

Jag har träffat en helt underbar kille, han är jättego, en fantastiskt pappa till sin son, en helt otrolig vän och han verkar så otroligt vettig. Dock så är han en känslomänniska och han blir väldigt passionerad och mindre logiskt när han träffar någon.

Vi har känt varandra ytligt i 15 år och han är min brors bästa vän...
    Jag vet inte vilket bekräftelsebehov han själv har eller vilket behov hans tidigare flickvänner haft men han ger mig extremt mycket komplimanger...nämligen lite för mycket. Jag vet att han haft några "problemflickvänner" tidigare...

Flera gånger om dagen får jag SMS med komplimanger eller att han skriver att han tänker på mig..typ varje flickas dröm ;)'

Han skriver att jag är fin, klok, har vackra ögon etc och det är väldigt fint av honom :)
    MEN när jag får ett SMS som innehåller en ytlig komplimang, tex att jag är snygg så håller jag på att bli galen. Jag avskyr sådana komplimanger och vill helst slänga mobilen i väggen och aldrig mer se karln.

Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom utan att såra honom eller göra att han backar...det är bara det att jag får höra dess ytliga kommentarer om mitt utseende väldigt ofta och jag har sökt så länge efter en person som ser mig under ytan..Och nu trodde jag att jag hade hittat honom..för han ser mig mer än någon annan..men hur ska jag få honom sluta skriva det andra?
    Hur ska jag uttrycka mig i det läget utan att låta bitchig eller egocentrisk?
    Jag vill ju inte heller ge honom intrycket av att jag "vet att jag ser bra ut"....Jag tänker att han kanske vill boosta mig självförtroende (vilket inte riktigt behövs) eller så är han bara geniunt fin....Vad hade ni gjort tjejer?

Vi är båda strax över 30.

• Svar på tråden Han ger mig för mycket komplimanger
  • Nyfiken gul

jag är såpass rättfram att jag hade nog frågat honom rätt ut om det bara är utseendet han tycker är värt att ge komplimanger för.  

Och frågat honom tillbaka om inte han vill ha en tjej som är smart, trygg, rolig, trevlig, cool, osv...  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Galen)
    Nyfiken gul skrev 2014-06-23 19:17:10 följande:

jag är såpass rättfram att jag hade nog frågat honom rätt ut om det bara är utseendet han tycker är värt att ge komplimanger för.  

Och frågat honom tillbaka om inte han vill ha en tjej som är smart, trygg, rolig, trevlig, cool, osv...  

Men nu får jag inte bara komplimanger för mitt utseende utan det är blandat ;)
    Det är bara det att jag inte vill få komplimanger att "du är snygg" men jag vill gärna få behålla det andra han skriver :)
  • MS

Min man är sådan. Han ger mig säkert hundra komplimanger om dagen. Har gjort under alla våra 20 år tillsammans. Av och till men mest i början kände jag som du. Vi har pratat om detta. Massor av gånger. Problemet är att allt han säger är genuint. Det som jag tycker låter ytligt eller inte tycker stämmer typ att jag är den vackraste kvinnan i världen, har de finaste ögonen, snygg rumpa ja you name it, är äkta och ärligt menat från hans sida. Jag känner mig obekväm men trots att jag har berättat hur jag känner så klarar han inte av att låta bli att ge mig komplimanger. Det är sån han är. Äkta, omtänksam och generös. Och han ger lika mkt komplimanger om min person, hurdan jag är osv. Han accepterar att jag inte är lika bekväm eller bra på att ge komplimanger som han. Och jag har lärt mig att säga tack och av och till ge honom en komplimang.

Jag tror du får acceptera läget med den här mannen och inse att bara för att du tycker att komplimangen känns ytlig så kan den mkt väl komma från hjärtat. Särskilt om han nu tidigare haft lite tveksamma flickvänner.

• Jockeman

Hej vet att du vill ha kvinnors åsikter men :-/ jag är en man 
    Jag är en sådan man som gillar att ge komplimanger. Vist jag kan bara svara från mig men jag ser bara skönheten inne från  och vist kan de va så att den även kan va på utsidan men de är tyvärr bara lite ytligt.
    När jag läser va du har skrivit så tror jag att han är som mig men du beskrev han lite väl lite.
    PS njut av dina komplimanger dom är bara för dig Glad

• Anonym (Galen)
    Jockeman skrev 2015-03-09 07:31:49 följande:

Hej vet att du vill ha kvinnors åsikter men :-/ jag är en man 
    Jag är en sådan man som gillar att ge komplimanger. Vist jag kan bara svara från mig men jag ser bara skönheten inne från  och vist kan de va så att den även kan va på utsidan men de är tyvärr bara lite ytligt.
    När jag läser va du har skrivit så tror jag att han är som mig men du beskrev han lite väl lite.
    PS njut av dina komplimanger dom är bara för dig Glad

Tack för ditt svar.

Jag vale att låta den är killen gå vidare utan mig, dock inte pg komplimangerna utan helt andra skäl.

Kanske är det lättare att ta alla typer av komplimanger om man träffat den rätt/rätta så att det verkligen känns genuint på alla plan.
Svar på tråden Han ger mig för mycket komplimanger