• hårsnodd

    Nya vänner i Blekinge/Kalmar

    Hej Alla FL:are!

    Jag lever ett vad jag tror ganska "normalt" liv. Jobb, familj, barn, hus...
    Dock tycker jag att det vore kul och trevligt att ha lite fler vänner! Inte för parmiddagar hemma hos varandra även om det också skulle vara kul någon gång utan jag skulle vilja ha några vänner man kan träffa över en fika eller träning ihop. Bara få prata strunt, allvar och livets alla händelser med.

    Nu är jag 35 år och de flesta vänskaper tog liksom slut när vi slutade gymnasiet och drog vidare till andra platser. När vuxenlivet sen tog form så blev det så strikt. Jag vill fortfarande kunna träffas lite avslappnat och bara kunna prata och ha kul!

    Så, om det finns någon som känner igen sig och som tycker det skulle vara kul, skriv en rad så träffas vi!

    Kort om mig:
    Kvinna
    35 år
    Ett barn på 6 år
    Heltidsjobbar
    Tränar ca 3 gånger i veckan
    Vill träffa lite nytt folk, alla sorters!
    Område: Blekinge/Kalmar

    Vi hörs hoppas jag!

  • Svar på tråden Nya vänner i Blekinge/Kalmar
  • hårsnodd
    Limate skrev 2014-06-28 21:14:22 följande:

    Hej, så kul! Jag skickar ett meddelande till dig


    Hej!

    Och jag har skickat ett tillbaka!

  • milli79

    Hej flyttar med familjen till Kalmar på to efter flera år i Stockholm och skulle gärna lära känna fler i närheten. Bor du mellan Kalmar/Blekinge?

  • magizmaka

    Hej!

    Hade också tyckt att det hade varit väldigt kul att träffa nya vänner. Är 32 år, bor i Nybro med min man och våra två söner på 5 och 2 år. Vi byggde hus här för ett par år sedan, har ett jobb jag trivs med så jag har inte så mycket att klaga på men saknar bra vänner!! Hur skaffar man det så här i vuxen ålder? ;)

    Vart bor du? Jag kommer annars från Kalmar och jobbar i Kalmar så jag är ofta där.

    Hör av dig eller även andra som också söker vänner så blir jag bara glad med svar.

  • milli79

    Hej! Vi har precis flyttat till Ängö och hyr ett hus tills vi hittat ett hus att köpa. Vi får se var vi hamnar. Jag kommer vara hemma med barnen ett tag tills vi hittat bra förskoleplatser och minstingen kommer vara hemma minst till jan. 

    Vore trevligt med fika eller ses med barnen. Var i Kalmar jobbar du?

  • magizmaka

    Hej Milli79! :)

    Ängö är Underbart! Min bror med sambo bor där.

    Jag jobbar på sjukhuset som läkarsekreterare.

    Vart har ni sökt förskola för någonstans? Hur gamla är barnen? Hur kom det sig att ni flyttade till Kalmar? Jag är från Kalmar från början men tyvärr är det många som har flyttat och man har kommit ifrån varandra.

    Tar gärna en fika eller kanske ses på Skälby med barnen.

  • milli79

    Låter bra:). Har du/ni semester nu? Min man har precis börjat jobba nu efter sem och vi lär åka till Skälby en del nästa vecka. Barnen är 15mån, 3,5år och 5 år. Har två pojkar och en tjej (3,5åringen). Har sökt förskola runt Lindö men det lär väl tyvärr va kö?! Fick egentligen platser på waldorf men lokalerna var väldigt tråkiga så kommer inte ha dem där. Så era går i förskola i Nybro då antar jag? Kul att du har din bror nära här.

  • orkiden

    Hej!
    Vi bor också i Kalmar. Bodde tidigare på Ängö men flyttade vid årskiftet till andra sidan stan :). Har två söner, en snart 3 år och en på 10 mån. Kommer troligen vara hemma tom januari. Vore kul att träffas, vi brukar också åka till Skälby, verkligen ett härligt ställe!

  • magizmaka

    Kul med fler vänner!:)

    Har tyvärr börjat jobba och jag jobbar varje dag! Synd, annars hade jag gärna hängt på. Ja Skälby är ett jättetrevligt ställe både för stora och små :) Träffas gärna någon dag på helgen, på söndag kan vi nog.

    Idag har vi varit på Ölands djurpark, min mans jobb bjöd så då gäller det att passa på men vi höll till vid badlandet, är så varmt!

  • milli79

    Trevligt med Ölands djurpark men förstår att ni höll er vid badlandet:). Ikväll blev det bad på Öland för oss. Har inte planerat helgen än men är öppna för förslag.

    Funderar på Skälby i morgon beroende på vädret.

  • magizmaka

    Härligt med bad på Öland! Har det blivit något Skälby i veckan?

    På lördag tänkte vi åka in till stadsfesten och kolla lite. Sean banan uppträder på lördagen och det är 5-åringens största idol :)

    Hoppas att ni kan få förskoleplats vid Lindö! Ja vi har barnen på en förskola precis där vi bor nästan. Det är jättesmidigt. De började nu efter 7 veckors sommarlov, var inte så poppis, speciellt inte för den minsta men på ett sätt är det skönt med lite rutiner igen och det är ju snart helg igen! :)

  • milli79

    Lite svårt med internet här än så länge... Vi var oxå och såg Sean banan men den minsta var för trött och ville varken va i vagnen el i famnen så vi kunde inte stanna så länge.

    Känner också att det vore skönt med rutiner och hoppas barnen får lite nya kompisar under hösten.

  • milli79

    Lite svårt med internet här än så länge... Vi var oxå och såg Sean banan men den minsta var för trött och ville varken va i vagnen el i famnen så vi kunde inte stanna så länge.

    Känner också att det vore skönt med rutiner och hoppas barnen får lite nya kompisar under hösten.

Svar på tråden Nya vänner i Blekinge/Kalmar