• Kajsa04

Hur skengravid kan man bli egentligen?!

Precis som rubriken lyder. För min kropp har ju ballat ur totalt. Vi prickade in ägglossningen förra gången och jag var väl kaxig och trodde det skulle ta sig då det gjorde det med våra två barn hittills på första försöket. Samma dag som jag väntar min mens testar jag negativt till min förvåning då jag är rätt säker på att jag hade en nidblödning några dagar tidigare. Sen kom mensen såklart. Och jag blödde nästan som vanligt, kanske liiiite mindre. Men under hela veckan och även nu när den slutat har jag kvar känslan av att jag visst är gravid. Mår illa på kvällarna precis som jag gjorde med de andra. Tröttare än vanligt. Ömma bröst och ont i svanken som sprider sig ut mot höfterna. Jag har till och med börjat läcka råmjölk ?!?

Helt sjukt. För jag vet ju att jag inte är gravid även om jag skulle vilja. Jag har ju haft mensen och jag testade ju negativt. Borde inte kroppen hajja?

Ni andra som varit skengravida... Alltså, fattar kroppen snart eller? ????

Skengravid
  • Svar på tråden Hur skengravid kan man bli egentligen?!
  • Cw12

Du skulle ju faktiskt kunna vara gravid. Det är ganska vanligt att man får en så kallad genombrottsblödning när man ska ha sin mens. Ibland fattar inte kroppen att den är gravid. Har du tagit något mer test? Ta ett annars lycka till!

• MMMR

Sjukt märkligt. Låg tidigare och funderade då jag är i exakt samma situation och bestämde mig sen för att skrolla lite på FL och såg din tråd. Man kanske ska göra ett test ;D

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Kajsa04

Testade och negativt resultat. Precis som hjärnan egentligen fattade. Nu väntar jag mest på att kroppen och ska hajja. Ägglossning om några dagar då märker jag väl om inte annars på flytningarna antar jag. Men annars: läcker fortfarande, brösten pirrar då å då. Mår illa till och från. Ah well. Märkligt hur det kan bli ????

• MMMR
    Kajsa04 skrev 2014-06-26 08:21:23 följande:
    Testade och negativt resultat. Precis som hjärnan egentligen fattade. Nu väntar jag mest på att kroppen och ska hajja. Ägglossning om några dagar då märker jag väl om inte annars på flytningarna antar jag. Men annars: läcker fortfarande, brösten pirrar då å då. Mår illa till och från. Ah well. Märkligt hur det kan bli ????

Jag testade också och fick ett supersvagt streck så det kommer jag tolka som negativt. Vore det någonting så hade det varit betydligt starkare. Ja kroppen är bra märklig ibland. Samma här. Om allt är som det sa borde jag ha ÄL vilken dag som helst. Håller tummarna för oss denna månad istället :D
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • EmmyLee

Första försöket blev jag skengravid, ömmabröst, illamående, trött, mollande värk i buken till och från  jag var 100 säker att vi hade prickat men min mens kom exakt på rätt dag :) kroppen är skum....

• wannabemami

Troligtvis är du skengravid men det finns faktiskt de som testat negativt genom hela graviditeten och därför inte ens fattat att de var gravida (neg resultat tillsammans med inga cravings och knappt någon viktuppgång) fören de skulle föda ungen. Såg ett program en gång som hette "I didn't know I was pregnant" som handlade om bland annat falska negativa tester. Tror det finns på youtube. Dock är det ju extreeemt ovanligt så det är nog troligare med skengraviditet, men jag ville bara säga att det har hänt. 

Lycka till och hoppas du får ditt + snart! :)

• Mojz93

Jag funderar oxå på om jag är skengravid, tog ut min spiral för 5 månader sen och ingen mens sen dess. Har haft matbegär,illa mående, ömma bröst och nu har magen växt en hel del. Testade 10 veckor efter ut tagningen och nu 20 veckor efter och fortfarande negativt :/ har blivit enorm :(

• trolliz

Jag måste ha någon sjukdom som gör mig skengravid för ofta för mitt eget bästa. Jag trodde det skulle gå över efter jag faktiskt blev gravid och fått mitt barn, men nej. 
     Min son är åtta månader och jag är skengravid för andra gången. Fast jag vet att jag nästintill omöjligt kan vara gravid tänker jag på det. Vi använder kondom hela tiden och jag helammar utan mens. Känns alltså onödigt att testa sig, men sen blir jag paranoid efter alla historier man hört och det där programmet "I didn't know I was pregnant"... 
      Vet inte vad jag ska göra, vill inte leva såhär. Vill ju inte ens vara gravid nu, samtidigt som jag blir besviken varje gång jag testar negativt.

Någon i min sits? Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Känner tarmarna arbeta där inne och har gjort flera dagar nu, tror verkligen det är en bebis ibland men vet nu att det är vanligt, men samtidigt läst om många som trott det var tarmarna men det var en bebis!! Borde testa, men även om det blir negativt kommer jag få för mig att det var falskt... Det här är verkligen en sjukdom!! 

Jag har aldrig mått så bra som när jag var gravid, tror min kropp vill vara gravid ... Blä, fast jag skyddar mig får jag för mig detta, bara för man läst så mycket. Men jag vet att jag inte är gravid, varför?!

• thortyra

mojz 93 Du borde ju vara gravid. har du kollat upp det inom vården typ. någon slags ul eller så. funderar på o ringa dem om min mens inte kommit den 18e fortfarande o be dem om undeesökning. borde inte gå. maken är Steril men man vet ju aldrig sånt kan ju växa ihop.

håller på o bli tokig! ! har lätt för o bli gravid

• Mojz93
    thortyra skrev 2014-07-07 07:48:14 följande:

mojz 93 Du borde ju vara gravid. har du kollat upp det inom vården typ. någon slags ul eller så. funderar på o ringa dem om min mens inte kommit den 18e fortfarande o be dem om undeesökning. borde inte gå. maken är Steril men man vet ju aldrig sånt kan ju växa ihop.

håller på o bli tokig! ! har lätt för o bli gravid

Ska ringa idag och boka tid hos bm så vi får se.
  • SecretlyMe

Du är inte gravid bara för att magen växer, det kan vara en viktuppgång eftersom du, som du själv säger, har ökat matbegär. Det kan vara en bieffekt från när du tagit ur din spiral. Testet visar negativt och det gör det förmodligen för att du inte är gravid.

Mojz93 skrev 2014-07-02 18:05:41 följande:

Jag funderar oxå på om jag är skengravid, tog ut min spiral för 5 månader sen och ingen mens sen dess. Har haft matbegär,illa mående, ömma bröst och nu har magen växt en hel del. Testade 10 veckor efter ut tagningen och nu 20 veckor efter och fortfarande negativt :/ har blivit enorm :(

• student2013
    Mojz93 skrev 2014-07-02 18:05:41 följande:

Min mage är kanske mitt emellan dina bilder ca. Tar P-piller ska inte vara gravid men blivit frågad säkert 2-3 gånger om jag är gravid...
  • Mojz93
    student2013 skrev 2014-08-04 19:07:28 följande:
    Min mage är kanske mitt emellan dina bilder ca. Tar P-piller ska inte vara gravid men blivit frågad säkert 2-3 gånger om jag är gravid...
    Är inte det skitjobbigt? Det tycker jag :/
  • student2013
    Mojz93 skrev 2014-08-17 17:11:23 följande:

Är inte det skitjobbigt? Det tycker jag :/

Jag är väldigt konstiig då jag bara tycker det är kul att bli frågade då jag faktiskt vill ha barn i framtiden. Men tråkigt att inte vara det med min mage..
  • Mojz93

Jag var tyvärr inte gravid men ska snart börja med hormon- hjälp

Svar på tråden Hur skengravid kan man bli egentligen?!