• jonasjon

Nya appar, vad tror ni?

Kollade in på STING´s hemsida och såg vilka nya bolag som de jobbar med nu. STING för er som inte vet det hjälper företag med sina startup´s. Allt från affärsutveckling till bidrag.

Kolla in här: www.stockholminnovation.com/sting-bolag/

Sen trycker ni på de 8 olika bolagen för att få fram info om vad de gör. Jag tycker det är kul att vara först med nya appar så jag har skrivit upp mig på flera av dem =) 

Spontano som är ett av företagen som är med i STING´s FastForward program tror jag verkligen kommer att gynna många mindre akter som folk ofta missar. Idén ser ut så här enligt hemsidan: 

Spontano älskar spontanitet och har visionen att göra det lättare att vara spontan. Med tjänsten får kunden förslag på spännande upplevelser inom de närmsta 48 timmarna, där Spontano löser allt från inspiration till en biljett i handen. Samtidigt får arrangörer av allt från teater- och sportevenemang till salsadans möjlighet att nå ut med osålda biljetter till en ny målgrupp.

• Svar på tråden Nya appar, vad tror ni?
  • amandam

Gud vad spännande! Jag älskar att vara först med nya appar :D Jag tyckte den där appen Picay verkar väldigt smart om man bara vill dela bilder med några stycken och inte lägga upp det på Instagram eller Facebook. Kommer nog slå!

• AmirRachta

Det finns många balla onlineappar som håller på att starta upp i Sverige just nu, det är kul att vi är så ledande på det som vi är i dagsläget.Ska bli spännande att få följa dessa som ni säger. 

• Bellissa

Toppen! Jag tycker att alla företagen är jättebra och viktiga, visst finns det liknande tjänster idag men inget som jag riktigt använder mig utav. Så det ska bli roligt att se hur det går för dem i framtiden, tror att just företag som STING kan få ett företag att växa på en global marknad. 

• Jagheterjohan

Jag älskar nya appar och innovationer! Ska bli kul att se vad det blri av dessa appar. Känns dock inte så superheta enligt mig, jag har en rolig idé på en app som jag tror skulle hynna många, speciellt alla turister som besöker Stockholm. Jag är bara i startfasen för det just nu men jag har kollat en del på STING och vad de gör, så de kommer jag troligtvis vilja kontakta när jag ska satsa på en global marknad. 

Har ni någon gång kommit på en bra idé och skrivit ned den? Låt höra =)

• Fobby
    Jagheterjohan skrev 2014-07-10 10:15:46 följande:

Jag älskar nya appar och innovationer! Ska bli kul att se vad det blri av dessa appar. Känns dock inte så superheta enligt mig, jag har en rolig idé på en app som jag tror skulle hynna många, speciellt alla turister som besöker Stockholm. Jag är bara i startfasen för det just nu men jag har kollat en del på STING och vad de gör, så de kommer jag troligtvis vilja kontakta när jag ska satsa på en global marknad. 

Har ni någon gång kommit på en bra idé och skrivit ned den? Låt höra =)

Berätta din ide ? 

Jag kommer med bra lösningar hela tiden. Men jag tror att om man ska tjäna snabba pengar så ska man göra ett enkelt spel som alla kan spela. Om vi pratar appar alltså. Man borde kolla upp vilka spel som redan finns, för jag tror att lite klassiska spel som fia med knuff eller liknande skulle laddas ner jäkligt mycket. 

Men okej, tillbaka till smarta lösningar. De där apparna på hemsidan som håller på att startas finns ju i princip redan, så de har ju inte bara kommit på dem huxflux. De har sett på redan befintliga tjänster och försöker göra dem bättre. 

Jag gillar nya appar och nya företag som kommer på nya balla saker. Vet dock inte om dessa är det, men vi får se när de släpps!
    bra sagt!
Svar på tråden Nya appar, vad tror ni?