• Mecros

Utbränd? Gå in i väggen? Psykhjälp

Hej!
    Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har ångest som kommer och går, ibland fr jag panikattacker och ibland kan jag kontrollera det bättre. När kan man se signaler på att man är på g att bli utbränd? Kan man vara påväg att bli utbränd under en lång period?

Jag har jobbat hur mycket som helst, med långvarig stress och dåliga sov och matrutiner på det. Vilket ledde till att jag var stressad dygnet runt o ca 1 år. Kände att jag inte kom upp ur sängen en dag och försökte prata med chefen men han menade på att alla mår såhär idag, så jag sa upp mig för att han inte ville stötta mig med att få hjälp i mitt arbete så att jag kunde få ner stressnivån.

Nu jobbar jag på mitt nya jobb där allt är lugnt och ingen stress. Men jag känner mig fortfarande helt slut, ingen vilja till något. Panikattacker ibland flera gånger på en dag ibland inget alls på flera dagar.
    Jag slutade mitt gamla jobb på fredagen och började mitt nya på måndagen direkt efter. Känner att jag hade behövt vara ledig där emellan men kunde inte tacka nej. Är jag utbränd eller helt slut i knopp, kropp och själ? Vad gör man?
    Bokat aluttid hos min psykolog för jag blir knäpp och mina ångestkänslor tar över snart. Har inte vågar ringa till akutpsyk heller.

• Svar på tråden Utbränd? Gå in i väggen? Psykhjälp
  • Jag kom inte på något bättre

Sökte till akutpsyk för en dag sedan. Har gått in i väggen rejält nu. Kan knappt göra något, det känns som att dra en lastbil med ena armen ungefär.. helt omöjligt! Hade inte sovit på 2 dygn, knappt ätit, inte druckit något vatten, kunde knappt prata. Hade dessutom ovanligt högt blodtryck. Jag blev hemskickad efter att de fått veta att jag inte var självmordsbenägen. USEL SJUKVÅRD!

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
Svar på tråden Utbränd? Gå in i väggen? Psykhjälp