• Msalpha83

vad i en relation sätter en guldkant på tillvaron?

Min syster har haft flera relationer innan hennes nuvarande äktenskap, hon har från början levt och bott i en husvagn och i ett mindre attraktiv område till idag leva på en herrgård och leva lite "lyx-liv". Hon pratar hela tiden om att det viktigaste i en relation är hur man lever och vad man prioriterar här i livet, och hur viktigt det är att ha en man som tjänar mycket pengar. Jag känner inte igen min syster. Guldkanten i hennes tillvaro är att ha en man som tjänar kosing. Vad är din guldkant?

• Svar på tråden vad i en relation sätter en guldkant på tillvaron?
  • Mamman02

Guldkanten i ett förhållande kan vara mycket: ett gulligt sms, blommor, en liten present, tid för bara varandra utan barn...

• MS

Om hon bott i husvagn så förstår jag hennes prioriteringar. Grunden är ju ekonomisk trygghet. Helst att jag själv tjänar mina pengar, men gärna att både jag och mannen tjänar bra. Mha pengarna kan man lättare sätta guldkant på tillvaron: mysiga weekendresor, rosor, små presenter mm. Men har man ett skitförhållande hjälper inga pengar i världen.

Min guldkant är min mans fina komplimanger, kramar, mysiga samtal och att vi kan umgås mkt med våra fina barn. Vi har dock bra med pengar och använder dem till att verkligen sätta guldkant på tillvaron. Vi lever här och nu.

• Kawinna

Guldkanten i vår relation är att vi har så roligt ihop. Vi skrattar, busar och hittar på roliga saker tillsammans. Det prioriterar jag alla dagar framför att ha en man som tjänar bra! Visst, pengar är det bra att ha men man klara sig bra utan större inkomst :)

• lilmissredhotts

Min guldkant är när vi ordnat hundvakt och bara kan njuta av varandra och något vi tycker är kul utan att behöva tänka på klockan och när vi måste hem.

Eller när man kommer hem och det står blommor på bordet.

Och framför allt, alla spontana ömhetsbevis - ex en kram bakifrån när man diskar, fotmassage framför tvn, en puss när man minst anar.

Dom spontana bekräftelserna kan jag leva på hela dagen.

Svar på tråden vad i en relation sätter en guldkant på tillvaron?