Varning för Stockholm Sport Academy
Hej!
Hade min dotter på minitennis 5-7 år, ett helgläger under sommaren på Stockholm Tennis stadion. Stockholm Tennis Academy kallar dom sig då. Min dotter bröt armen under första dagen, en olycka absolut när hon sprang och krockade med en annan tjej under en bollövning. Det resulterade i en fraktur och gipsad arm. Hon kunde ju då naturligtvis inte delta dag 2. Jag kontaktar dem och frågar först vad de har för försäkring, eftersom alla andra andra aktivteter vi haft barnen på alltid innehållit en försäkring, och får då svaret att det går på min hemförsäkring. Inte heller har de någon återbetalning av kursavgift utan jag erbjuds plats på ett annat läger i augusti. Nu passar inte det tillfället oss, men jag hade heller inte tänkt sätta henne på ny kurs direkt vi tar av gipset. Detta är tyvärr de enda de kan erbjuda. Inte heller har Stockholm Sport Academy något telefonnummer utan man är hänvisad till en emailadress, som svarar när de känner för det. Detta företag har utöver tennis massor med andra aktiviteter så som akrobatik och parcour, något jag skulle akta mig för att boka om de inte har bättre olycksfallsberedskap. Nej det känns oseriöst. Se upp!