Tul stor bebis +30%
Jag e nervös jag e i vecka 32+ och på tul idag mätte bebis +30%
Någon som varit med om samma runt liknande vecka???
Jag e nervös jag e i vecka 32+ och på tul idag mätte bebis +30%
Någon som varit med om samma runt liknande vecka???
Men vad sa de då? antar du ska följas upp fler ggr? Blir det kejsarsnitt då kanske?
Har vart på två TUL pga stort sf-mått men enligt dem är bebisen normalstor +8% vilket är inom normalgränsen.
men lite inte alltför mkt på TUL:en då jag har många i min närhet som fått helt fel bedömningar.
Jag går på ständiga koller av lite olika orsaker.. Så vi ska ses om ca 10dagar igen... Det är sedan tidiga grav sagt att jag ska bli igångsatt redan i v38 o nu hoppas jag på redan 37 om den växer så här pass!!!
Ja +8% är ju ingenting!!!
Okej, får hoppas den inte växer jättesnabbt utan normaltakt tills du blir igångsatt då har hört att de ofta inte vill sätta igång stora bebisar då det krävs starka värkar som oftast bara kommer naturligt. Men i v 37 om du får då är kanske inte bebisen superstor.
Nej 8% är inte mycket, dock ökat procenten för varje gång och sf-måttet skjuter i höjden så risken är att de räknar fel ändå på bebisen,annars undrar jag varför sf-måttet är så förbannat stor. På min syster räknade de 1 k fel i viktuppskattning.
Okej, får hoppas den inte växer jättesnabbt utan normaltakt tills du blir igångsatt då har hört att de ofta inte vill sätta igång stora bebisar då det krävs starka värkar som oftast bara kommer naturligt. Men i v 37 om du får då är kanske inte bebisen superstor.
Nej 8% är inte mycket, dock ökat procenten för varje gång och sf-måttet skjuter i höjden så risken är att de räknar fel ändå på bebisen,annars undrar jag varför sf-måttet är så förbannat stor. På min syster räknade de 1 k fel i viktuppskattning.
Oj, det var verkligen stort!
Är det verkligen säkert att de mätt rätt? Vad sa hon eller han som mätte? Och varför fick du göra TUL?
Jag fick också göra TUL omkring vecka 33. Man mätte till +20 har jag för mig.
Min son kom ut genom vaginal förlossning. Han vägde 4450 gram och var 54 cm lång. Huvudomfånget var 35 (vilket är normalt, så det gick bra).
I mitt fall var även moderkakan lite tyngre, samt att jag hade en hel del fostervatten. Det kanske är något liknande för dig? Bebisen kanske inte är så överdrivet stor? Eller så kanske den inte kommer att växa så mycket mer under tiden som är kvar?
Min son vägde som sagt nästan 4,5 kg. Dagen efter förlossningen så vägde jag 15 kg mindre än innan förlossningen. Så 10,5 kg var ju moderkaka, blod och vatten, typ. ;)
Ska du få komma tillbaka på nytt UL?
Oj, det var verkligen stort!
Är det verkligen säkert att de mätt rätt? Vad sa hon eller han som mätte? Och varför fick du göra TUL?
Jag fick också göra TUL omkring vecka 33. Man mätte till +20 har jag för mig.
Min son kom ut genom vaginal förlossning. Han vägde 4450 gram och var 54 cm lång. Huvudomfånget var 35 (vilket är normalt, så det gick bra).
I mitt fall var även moderkakan lite tyngre, samt att jag hade en hel del fostervatten. Det kanske är något liknande för dig? Bebisen kanske inte är så överdrivet stor? Eller så kanske den inte kommer att växa så mycket mer under tiden som är kvar?
Min son vägde som sagt nästan 4,5 kg. Dagen efter förlossningen så vägde jag 15 kg mindre än innan förlossningen. Så 10,5 kg var ju moderkaka, blod och vatten, typ. ;)
Ska du få komma tillbaka på nytt UL?
Jo nog mäter dom rätt alltid.. va på tul för två veckor sedan o då låg den på nått med +20% minns inte exakta siffran då...
Så nog verkar det som om HEN växer bra......
Jag går på tul pga av tidigare förlust av bebis i magen =( så nu vill dom hålla mera koll..
jag har ju inte gått upp¨i vikt så där överdrivet mycke ligger på plus 10kg o de är väl rätt normalt för o va i vecka 32..
jag vet inte anledningen till varför bebis växer så pass alltså de finns väl inget jag gör som gör att den växer mer eller mindre!?
Japp de bli nytt tul måndag den 7e
längtar samtidigt som ja blir nervös över vad de visar då.....