• Snurrig

HUR byter man snöre på persienner? PANIK!!!

Jag behöver snabbt få reda på HUR MAN BYTER SNÖRE PÅ PERSIENNER!!
    Älsklingen kommer hem om 2 timmar och kommer få spader om han ser vad jag har gjort.... Det ser ut som ett bombnedslag....
    Spikarna, eller vad det nu var, som håller persiennen uppe, gick av när jag skulle ta ner den.... Fick sen panik över att den fortfarande satt fast i pinnen som man vickar persiennen med, så jag nöp av den med en avbitare. Jag kunde ju inte stänga fönstret annars.
    Som tur var så är pinnen redan trasig och skulle ändå bytas ut.
    Men nu till mitt enormt stora problem..... snörena! Det är ju en hel djungel!!!!
    Jag har handlat hem alla tillbehör men vet inte hur man gör!

Så snälla, HJÄLP MIG!!

/Snurrig!

• Svar på tråden HUR byter man snöre på persienner? PANIK!!!
  • Snurrig

Är det INGEN som har lagat sina persienner på sistonde?

• Jennie Brunflo

Det är inget annat att göra än att börja trä de rackarns snörena. Det är ett mindre helvete innan de är på plats.

Lättast är faktiskt att be ett proffs att göra det!

Ett tips är att sätta underdelen på en tryckknapp (såna där tryckknappar man köper på tygaffärer som man slår fast själv i tyg.) längst ner på persiennen där det vanligtvis sitter en plastplutt. Då håller det tills snörena går av...och det gör de inte i första taget.

• Jennie Brunflo

Det är lite svårt att förklara HUR. Men leta reda på ändena och börja trä uppifrån och neråt.

• Snurrig

Tack..... får börja och se hur det går, risken finns att jag kommer slita mitt hår....

• myself

*ler* jag råkade läsa "penisar" o förstod ingenting..hihi

• Snurrig

Så där ja!
    Nu var persiennerna fixade! Dom var inte så trasiga som jag trodde.
    Det räckte med att sätta dit nya "ploppar" längst ner och byta "pinnen" som man vickar dom med....
    Så håret sitter kvar!

Svar på tråden HUR byter man snöre på persienner? PANIK!!!