• lykantrophona

Manikyr/Nagelförlängning?

Hej. Jag funderade på att denna vecka, eller på måndag, kanske göra någon form av nagellförlängning. För att fira min examen.

Bakgrunden: Jag biter på naglarna. När jag har målade naglar så biter jag mindre, men vanligt nagellack sitter inte så länge. Numera har jag också fått problem med att naglarna skivar sig.

Det finns en massa olika behandlingar... lösnaglar, gelé, shellac, glasfiber.
    Är det någon som kan sammanfatta för- och nackdelarna med dessa?

Jag vill ha något som skyddar nageln, kanske även förlänger, men inte riskerar att försvaga den ytterligare!
    Helst något som inte luktar så starkt under appliceringen heller, då jag har astma.

Jag bor i Stockholm, om någon vill tipsa om ett särskilt ställe.

• Svar på tråden Manikyr/Nagelförlängning?
  • mellimalli

Om du vill bevara nageln ska du iaf inte göra gelé eller akrylnaglar. När du sedan tar av dom/när dom går av så är din nagel papperstunn och den kommer böjas/gå av! Riktigt obehagligt. Dels för att dom filar ner din egna nagel under innan dom applicerar lim.

Shellac är som ett nagellack som håller mycket bättre än vanligt. Ingen förlägning.

• elinlilja

Jag har haft både akryl och gelnaglar (biter oxå på naglarna). Mina naglar har varit starkare efter att jag sedan tappat/tagit bort dem och så gillar jag då egen nagel tillika får växa längre kan dock inte säga att detta skulle hända andra eller om bara mina naglar är underliga

• mellimalli

Jag bet också på naglarna när jag fixade mina, hade inte mycket nagel kvar att sätta fast på. Men dom växte som ogräs när lösnageln va på (både haft gel och akryl också) Och mina som hade växt ut var papperstunna när dom togs bort.. Så det varierar nog. Du får la prova och se.

• Fjärilslarv

använd avocadoolja eller myrraolja varje dag och använd ett stärkande underlack och ett stärkande överlack.

mitt nagleack sitter i någon vecka, men då gör jag ett bra grundarbete där jag filar, polerar  och borstar naglarna ordentligt. sedan tar jag på ett serum och låter det sugas upp av nageln, sedan nagelolja, torka av ordentligt, sen nagelstärkare, nagelack från isadora som är extra long lasting och sen överlack. 

jag använder diamond streingt som underlack och ett snabbtorkande överlack från sally hansen.

varje dag använder jag nagelolja minst en gång om dagen samt lägger på ett lager av antingen överlack eller stärkande lack.

• Fjärilslarv

jag kan skriva ut steg för steg hur jag gör om du vill?

Svar på tråden Manikyr/Nagelförlängning?