• Anonym (TS)

Kriseberg "gula faran"

Någon som har någon information om gula faran under 60-talet?

Vill veta allt som finns att veta :)

• Svar på tråden Kriseberg "gula faran"
  • Anonym (googla)

har du googlat själv? 

• Amanda84

Jag kan kanske hjälpa dig att söka upp böcker i ämnet men jag behöver veta mer vad du specifikt är ute efter.

• Currykoalan

Är det hyreshuset på Kirseberg du undrar över? Jag föreslår att du googlar, och kanske skaffar någon av "Mitt hjärtas Malmö" dvderna där det finns lite om de farliga backarna .

• Anonym (TS)
    Currykoalan skrev 2014-06-25 18:52:52 följande:

Är det hyreshuset på Kirseberg du undrar över? Jag föreslår att du googlar, och kanske skaffar någon av "Mitt hjärtas Malmö" dvderna där det finns lite om de farliga backarna .

Ja precis :) blev fel placering på i:et och r:et i rubriken!

Har försökt att googla men hittar inte så mycket information som jag vill ha. Men det finns kanske inte..
  • Amanda84
    Anonym (TS) skrev 2014-06-25 19:22:33 följande:
    Ja precis :) blev fel placering på i:et och r:et i rubriken!

Har försökt att googla men hittar inte så mycket information som jag vill ha. Men det finns kanske inte..
    Ah, jag trodde att du menade "Gula faran" som i 1900-talsslang om asiater, men vet du, jag kan säkert hjälpa dig i alla fall. Jag har tre böcker här hemma som jag kan slå lite i, bland annat en bok om Backarna (har du läst den?) samt två om arkitekturhistoria i Malmö. Jag ber att få återkomma lite senare när jag har kollat upp det.
Svar på tråden Kriseberg "gula faran"