• Emmalinnéa

Garderob skjutdörrar eller vanliga?

Ska sätta in en pax garderob i sovrummet men vet inte om jag ska välja IKEA birkeland dörrar eller skjutdörrar med frostatglas, garderoben kommer inte nå upp hela vägen till taket då vi bara har 2.30 i taket och fick då välja 201 cm hög garderob. 
    Hela sovrummet är vitt på väggarna och vi har en Hemnes stor vit byrå mot ena väggen. 
    Rummet är ganska så litet så det blir en garderob som är 38-44 cm djup. 

Vad blir snyggast?
    PAX Garderob IKEA 10 års garanti. Läs om villkoren i garantibroschyren.
    PAX Garderob IKEA 10 års garanti. Läs om villkoren i garantibroschyren.
  • Svar på tråden Garderob skjutdörrar eller vanliga?
  • BuoBä

Skjutdörrarna är tunga, så väljer du dem måste du förankra garderoberna ordentligt i väggen, särskilt om du ska ha den grunda modellen. Bara så du tänker på det.

Vi hade skjutdörrar i vårt förra hus och visst ser det snyggt ut, men det var inte särskilt praktiskt. Om man är två som har varsin sida på garderoben kan bara en person i taget vara inne och rota. När jag ska stoppa in tvätt gillar jag att öppna alla dörrar och sedan langa in allt på sin plats, men det går inte heller med skjutdörrar utan då får man ta en sida i taget och det blev alltid ett himla skjutande fram och tillbaka.

• Emmalinnéa
    BuoBä skrev 2014-06-25 19:25:42 följande:

Skjutdörrarna är tunga, så väljer du dem måste du förankra garderoberna ordentligt i väggen, särskilt om du ska ha den grunda modellen. Bara så du tänker på det.

Vi hade skjutdörrar i vårt förra hus och visst ser det snyggt ut, men det var inte särskilt praktiskt. Om man är två som har varsin sida på garderoben kan bara en person i taget vara inne och rota. När jag ska stoppa in tvätt gillar jag att öppna alla dörrar och sedan langa in allt på sin plats, men det går inte heller med skjutdörrar utan då får man ta en sida i taget och det blev alltid ett himla skjutande fram och tillbaka.

Ok vi har den större modellen med skjutdörrar nere i våran hall den satt här när i flyttade hit.

Det blir bara min man som ska ha garderoben. Men ja förstår din poäng.

hur gör man med 30 cm glapp mellan garderob och tak? kan det bli snyggt ens?
    Vi har ett ganska mordernt inrett hem svart och vitt med små duttar av färg skulle se konstgt ut med birkeland då det ser ju lite mer gammaldags ut..?
  • Tihi

Skjutdörrar. Alltid skjutdörrar för dom tar inte upp någon plats.

• Mälaröbo

Tänk också på att det färger lyser igenom frostat glas. Vi valde skjutdörrar med vit kant och speglar.

• Emmalinnéa

vill beställa hem online men det e så hmila krångligt att göra sin egen garderob där... ville helst ta ett färdigt paket. 

• BuoBä

Det finns snygga boxar och "hattburkar" man kan ha ovanpå garderoberna och det fortfarande ser prydligt ut, så just glappet där tycker inte jag är nåt problem.

Svar på tråden Garderob skjutdörrar eller vanliga?