• Mmmartina

    Fått fel vara i butik.

    Hej!

    Idag var jag inne i min media markt butik och köpte en kombinerad kyl/frys.
    Den gamla hade gått sönder och jag skyndade in i butiken vid 19.50 i Växjö. Valde en cylinda för 4990 kr som såg bra ut.

    Det fanns bara demoexemplaret kvar så det fick helt enkelt bli det.
    Jag betalade fullpris.

    Väntade i varuutlämningen och ut kom en trevlig kille med ett paket inlindat i bubbelplast. Han hjälpte mig att lasta på kylen.

    När jag ska ta av den från flaket ser jag att fötterna på skåpet är trasiga.
    Jag svär lite men tänker att jaja, jag köpte ju ett demo till fullpris. Jag får skylla mig själv. Och jag behövde verkligen kylen nu på en gång och orkar inte hyra släp en till dag för att härja om några fötter.

    Väl inne så installerar jag enligt instruktionerna och får i gång min nya fina kyl. Fyller den med de varor jag lyckats rädda från det gamla vraket.

    Lättad och lycklig :)

    Färdig inpackat och klart! Tittar lite extra... Det står Electrolux på den!!!!????

    Va!? Jag köpte väl en cylinda!?
    Kollar kvittot och visst står det cylinda på kvittot.

    Jag antar att det har blivit fel.

    Men jag har redan använt produkten...

    Och jag vill gärna ha ett kvitto på rätt produkt om något skulle råka bli fel med min nya kyl/frys.

    Hur löser man ett sånt här problem?
    Den felaktiga varan är dyrare och jag vill inte betala mellanskillnaden.
    Men jag vill absolut inte hyra ett släp imån och tömma kylen för att byta heller.

    SUCK!

    Blir jag krävd på stålars om jag hör av mig till dem?
    Blir jag krävd på stålars om dem upptäcker felet och jag inte hört av mig till dem?

    Jag orkar inte!

    Jag har dessutom inte 2000 kr mer att lägga på en kyl men trasiga fötter. Som jag i övrigt är nöjd med.

  • Svar på tråden Fått fel vara i butik.
  • Malima

    Eftersom det är deras misstag skulle jag kräva att de åtgärdar problemet/ rättar till misstaget utan att du ska behöva betala! Vill de ha tillbaka varan får de alltså leverera den rätta varan till dig, ta med den kylen du fick med dig och se till att du får ett nytt kvitto.
    Annars får du ju helt enkelt behålla varan de levererat!

  • Mmmartina

    Jo det tycker jag med självklart!

    Men jag funderar över undersökningsplik och sånt innan man börjar använda varan.

    Känns som dom gärna kan vända det till sin fördel på något vis :)

  • Mmmartina

    Jag tycker själv att det enklaste och bästa vore att få behålla den trasiga och dyrare varan själv för att det är enklast.

    Med ett nytt kvitto.

    För samma pris.

    Nåväl byter dom det mot det jag köpte är det också ok. Om än lite jobbigt.

  • Aniiee

    Deras fel, deras ansvar. ÄVEN de trasiga fötterna......


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • ursula

    Jag skulle chansa och behålla den dyrare frysen och förmodligen bättre och energisnålare frysen
    Frysar går sällan sönder

  • Dejtande

    OK, jag är lite trög...
    Vill du hellre ha den "felaktiga varan" än den du trodde du köpte?  Då skulle jag vara tyst och bara hoppas att den inte går sönder inom garantitiden.... :)

  • Mmmartina

    Tack för råden!

    Jag tror den med all mat i blir kvar.

    Orkar inte härja helt enkelt. Och den är rätt snygg! :)

  • E2012smamma

    Jag jobbar på MM. Ring dom så löser dom det garanterat...

    Känns konstigt att det blivit fel dom borde kört ner det direkt från butiken till lagret.

Svar på tråden Fått fel vara i butik.