Fått fel vara i butik.
Hej!
Idag var jag inne i min media markt butik och köpte en kombinerad kyl/frys.
Den gamla hade gått sönder och jag skyndade in i butiken vid 19.50 i Växjö. Valde en cylinda för 4990 kr som såg bra ut.
Det fanns bara demoexemplaret kvar så det fick helt enkelt bli det.
Jag betalade fullpris.
Väntade i varuutlämningen och ut kom en trevlig kille med ett paket inlindat i bubbelplast. Han hjälpte mig att lasta på kylen.
När jag ska ta av den från flaket ser jag att fötterna på skåpet är trasiga.
Jag svär lite men tänker att jaja, jag köpte ju ett demo till fullpris. Jag får skylla mig själv. Och jag behövde verkligen kylen nu på en gång och orkar inte hyra släp en till dag för att härja om några fötter.
Väl inne så installerar jag enligt instruktionerna och får i gång min nya fina kyl. Fyller den med de varor jag lyckats rädda från det gamla vraket.
Lättad och lycklig :)
Färdig inpackat och klart! Tittar lite extra... Det står Electrolux på den!!!!????
Va!? Jag köpte väl en cylinda!?
Kollar kvittot och visst står det cylinda på kvittot.
Jag antar att det har blivit fel.
Men jag har redan använt produkten...
Och jag vill gärna ha ett kvitto på rätt produkt om något skulle råka bli fel med min nya kyl/frys.
Hur löser man ett sånt här problem?
Den felaktiga varan är dyrare och jag vill inte betala mellanskillnaden.
Men jag vill absolut inte hyra ett släp imån och tömma kylen för att byta heller.
SUCK!
Blir jag krävd på stålars om jag hör av mig till dem?
Blir jag krävd på stålars om dem upptäcker felet och jag inte hört av mig till dem?
Jag orkar inte!
Jag har dessutom inte 2000 kr mer att lägga på en kyl men trasiga fötter. Som jag i övrigt är nöjd med.