• femme2

Hjälp mig döda akvariefiskarna!

God kväll!

Jo jag har en längre tid funderat på att ha ihjäl mina akvariefiskar. Har en rad tänkbara alternativ. Är inne på följande :

1. Simulerat oljeutsläpp. Dränker akvariet med symaskinsolja alternativt motorolja.

2. implantera rovfiskar.

Vad säger lagen om detta? 

• Svar på tråden Hjälp mig döda akvariefiskarna!
  • femme2

Någon som  har fler förslag på "scenarion" utöver oljeutsläppet?  

• NalaForever

Eh... När du säger "rovfiskar" vilka arter menar du då?? Och när fiskarna är borta, så har du ju fortfarande "rovfiskarna" kvar!!!

• soetnoet

Men vafan, ge bort dom istället. Måste vara mkt enklare än att orsaka ett oljeutsläpp som du sedan måste fixa.

• femme2
    NalaForever skrev 2014-06-25 23:58:30 följande:

Eh... När du säger "rovfiskar" vilka arter menar du då?? Och när fiskarna är borta, så har du ju fortfarande "rovfiskarna" kvar!!!

Det är jag medveten om. Jag vill bara att de mindre fiskarna ska dö. Kan man köpa rovfiskar på djurbutiker? Frågan är om vildfångade fiskar är aktiva i akvarium om kommer äta upp de små fiskarna. 
  • tjej1989

Varför ska du ha ihjäl fiskarna? Vill du inte ha dem längre, lämna in till närmaste djuraffär istället!

• femme2

Man kanske kan tillsätta extrema mängder salt i vattnet och därmed få fiskarna att flyta upp till ytan. Kom med förslag. 

• Sarakechi

Undermänniskor som är elaka mot djur förtjänar samma öde, ge bort djuren, och sluta vara en idiot!

• Sarakechi

Blev du tappad på huvudet som liten eller?!

• femme2
    Sarakechi skrev 2014-06-26 11:36:10 följande:

Blev du tappad på huvudet som liten eller?!

Eller jag ramlade faktiskt från en säng och slog huvudet som liten. Vet dock inte hur det påverkat mig. Men nu är fiskarna döda. 
  • Djungelfarsan
    mellimalli skrev 2014-06-26 08:32:36 följande:

Spola ner dom i toan så blir du av med dom och dom får leva..

Får leva??? Är du på riktig?

Hur exakt tror du ett avloppssystem ser ut egentligen? Är det så du gjort?
  • Esoada
    Sarakechi skrev 2014-06-26 11:35:27 följande:

Undermänniskor som är elaka mot djur förtjänar samma öde, ge bort djuren, och sluta vara en idiot!

Håller med
Svar på tråden Hjälp mig döda akvariefiskarna!