• Äldre 26 Jun 09:04
    2396 visningar
    2 svar
    2
    2396

    Menopur, Gravid på en ägglossning precis efter mens??

    Hejsan!

    Tänkte höra ute bland er om någon råkat ut för samma sak som jag.
    Jag har googlat men hittar inget liknande.

    Jag har inte haft egen ägglossning på 3 år.
    Jag sprutar Menopur (hormonpreparat) för att få 1-2 äggblåsor i bra storlek. När en sådan kommit får jag en ägglossningsspruta för att ägget ska släppa sedan kör jag och sambo på själva hemma. Så långt bra,,

    Vi är inne på vår 6 omgång nu, men nu till saken.
    Efter förra gången fick jag 1stor blåsa, inga fler. Tog en ägglossningsspruta, fick ÄL, kontrollerat med blodprov. Sen mens 13 dagar efter ÄL.


    När jag var på VUL 2 dagar senare en Onsdag 11/6 (alltså 2 dagar efter mensens start) hade jag en stor blåsa så jag kunde inte starta en ny behandling direkt.
    På söndagen 15/6 fick jag ÄLsmärta och en brun flytning. BM trodde det var blåsan som sprack. Jag och sambo sexade på utan tanke på ÄL osv eftersom allt var i ofas.

    Vi började sedan ny omgång menopur på torsdagen 19/6, då kontrollerades att blåsan var borta.

    Saken är den sen 1-2 dagar tillbaka  (24-25/6) börjar jag må illa, blir otroligt anfådd, metallsmak till och från samt ultrasvagt streck på graviditetstest (Syns när man vrider och vinklar i starkt ljus, höhö... annars kan jag aldrig se något alls

    Är det ens möjligt att ha blivit gravid på ett ägg som kanske släppte under mens?

    Jag testar på varje morgon men börjar fundera på hur bra det är att fortsätta spruta menopur om så skulle vara fallet. Ska ringa min fert.klinik imorgon men rädd att de ber mig avbryta detta försöket. Sedan stänger de nämligen för sommaren. Jag hinner inte heller in på nytt VUL.

    Jag förväntar mig inte att ni ska "avgöra" hur jag ska göra utan undrar sonika om någon har blivit gravid på detta sätt?

  • Svar på tråden Menopur, Gravid på en ägglossning precis efter mens??
  • Äldre 26 Jun 22:46
    #1

    Ingen :(?
    Tror något är knas i munnen, spottar blod efter tandborstning. Säkert därför det smakade metall innan :)

  • Äldre 27 Jun 20:59
    #2

    Hm, eller tror ni att en dos av 75 IE menopur/dag kan ge ett svagt streck på gravtestet?? Att det kanske bara är det ??

Svar på tråden Menopur, Gravid på en ägglossning precis efter mens??