• Penida

Hur ofta har ni föräldrar sex?

Sexlivet påverkas som bekant ofta av att få barn för många föräldrar, främst åt det negativa hållet verkar det som. Hur ser det ut för er?
    Jag inser att jag inte fick med alla tänkbara alternativ, rösta för det som ligger närmast er idag. Om ni finner alla alternativ värdelösa finns såklart "annat"..
    Jag förstår att ämnet kan vara känsligt och accepterar därför också anonyma svar. Utveckla gärna och berätta ålder på barnet/barnen och vad det är som gör att ni håller sexlivet vid liv eller har mindre sex idag än tidigare.

Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har ni föräldrar sex?
  • fluu

Sedan jag fick min hormonspiral har lusten tyvärr sjunkit en hel del så nu är det kanske 2-3 gånger i veckan bara.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Penida
    fluu skrev 2014-06-26 20:10:08 följande:

Sedan jag fick min hormonspiral har lusten tyvärr sjunkit en hel del så nu är det kanske 2-3 gånger i veckan bara.

Jag ska sätta in en sån snart, jag hoppas inte att jag reagerar likadant.
    Ett par gången i veckan är det vanliga för oss nu.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (T)

2-3 gånger veckan förutom när jag har mens, men då brukar vi istället ha någon extra gång vid ägglossningen eller strax innan mens då jag är extra kåt då

hade sex 3-5 gånger i veckan under hela graviditeten förutom mellan 4-5 månaden då jag var helt avtänd på min sambo pga. hormoner och illamående
    hade sex precis en vecka innan förlossningen och sen 10 veckor efter
    innan graviditeten hade vi sex 3-8 gånger i veckan

skillnaden nu är väl att vi måste planera det mer och frågar rakt ut om den andra vill ha sex, sen myser vi, hånglar, tittar på en romatiskt film, eller ibland kollar vi på porr, letar sexleksaker på nätet eller läser sexnoveller, haha egentligen mest för att retas mer än rent för att bli kåta av det
    vi har sex när sonen sover
    vi har bara blivit avbrutna en enda gång än så länge

våran son är 4 månader, jag är 24år och sambon 26år

• MS
    fluu skrev 2014-06-26 20:10:08 följande:

Har du ätit P-piller eller minipiller innan hormonspiralen och isf hur var det då? Jag äter MiniPe och ska byta dem mot hormonspiral, därav min fråga. Barnmorskan sa att spiralen bara verkar lokalt och därför inte påverkar sexlusten, men enl dig så stämmer ju inte det...vilket oroar mig ngt.
  • SuzR

Vi har två barn på 3 år och en på 7 månader. Konstigt nog ligger vi oftare nu än med ett barn. Brukar få till det en gång i veckan

• Anonym (sällan)

Jag svarade en gång varannan månad. Det sista året har vi kämpat för att få ett tredje barn och har därför sex mycket frekvent runt ägglossning men å andra sidan inget sex alls utöver det. Innan vi började jobba på graviditet så gick det ofta flera månader mellan gångerna och därför röstade jag så. Anledningen är väl främst att min man är väldigt ointresserad av sex och aldrig någonsin tar initiativ till det. Så det blir sex när jag tar initiativ vilket jag sällan görs eftersom jag blir väldigt hämmad av att jag vet att han är ointresserad men till slut brukar jag bli så sugen att jag föreslår det ändå och han säger ju ja då för han känner att vi bör ha sex, typ.

Vi har två barn på 3 och 5 år.

• MS

Svarade flera ggr i veckan.

3-5 ggr i veckan. Att det blir 3 ggr händer de veckor jag eller maken måste sova borta pga av jobb. Men oftast ca 5 ggr/vecka. På semestern blir det oftare!

• MS

Ja och vi har tre barn mellan 6-16. Har varit ihop över 20 år.

• Penida
    MS skrev 2014-06-26 21:28:51 följande:

Ja och vi har tre barn mellan 6-16. Har varit ihop över 20 år.

Härligt! Jag önskar jag kan säga samma sak när vi har varit tillsammans lika länge. Om jag får vara lite personlig undrar jag när ni passar på? Nu är våra barn 5 och 7 år och leker ofta med kompisar i området och vi har börjat ta tillfället i akt då på senare tid, innan var det mest när sov eller vi var barnfria. Ju äldre barnen blir känner jag att det är lättare att hitta tillfällen i vardagen. Sen känner jag mest att det faktiskt har varit positivt för vårt sexliv att vara föräldrar, att tvingas vänta på något man vill ha ger också någotGlad
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Hur ofta har ni föräldrar sex?