• AnLiOt

    Blir inte klok på mina ÄL-tester?! Hjälp!

    Hej!

    Jag har börjat med ÄL-stickor efter att ha haft två missfall och ett MA senast i april.
    Efter MA så har jag testat mig för ÄL och insett att jag får positiva(tydliga) test för ÄL i flera dagar, men alltid första positiva strecket på dag 14 i min cykel? Slutade testa på den 6:e positiva dagen förra månaden.

    Någon som vet varför det visar positivt så många dagar?

    KRAM!!

  • Svar på tråden Blir inte klok på mina ÄL-tester?! Hjälp!
  • Loppan8604

    Beklagar ditt MA! De kan vara så att ägget inte släppt första hormonhöjningen å att kroppen sedan försäker igen senare. Det kan ske. Dock tycker ja att bara ett test ser positivt ut där å då e de de sista testet jag menar. Kan också vara svårt att se för mig då de e torkade men de e de starkadte testet i alla fall. Har du haft negativa gravtest efter ditt mf/ma? Annars kan dina äl tester reagera på hormonet fortfarande.

  • AnLiOt

    Jo, dom torkar ju in efter någon dag. Har varit full styrka på alla utom ett(av de med starka streck).

    Efter mitt MA så blev grav-testerna negativa efter 4 veckor så de är nog inte några hormoner kvar. Har testat nu lite senare oxå men de är negativa. Ska påbörja utredning den 8/7 men vill så gärna bli gravid snart igen... Slutade med P-piller i okt -13 efter att vi hade planerat in i minsta detalj. Tji fick jag..

    Tack för era svar!!! <3

  • Ingster

    Så har det varit några gånger för mig. Jag hade positivt sex dagar i rad den här gången. Knepigt... Då vet man ju inte när äl verkligen var:(. Jag har PCOs så kanske beror det på det i mitt fall..

    Hoppas det tar sig den här gången för er!

Svar på tråden Blir inte klok på mina ÄL-tester?! Hjälp!