• slapback

v 32 och det känns som att bebisen försöker krafsa sig ut. Det gör ont och är obehagligt!

Hej!
    Är det någon som känner igen sig? Jag är nu i v 32 och bebisen trycker på neråt och krafsar och rör sig så det känns som att hon ska komma ut. Det känns nästan som en gynundersökning där de känner på livmodertappen fast att det kommer inifrån. Det är otroligt obehagligt och gör lite ont. Om jag rör på mig blir det värre. Någon som vet om det är normalt och/eller känner igen sig?

• Svar på tråden v 32 och det känns som att bebisen försöker krafsa sig ut. Det gör ont och är obehagligt!
  • Mallis92

Så kändes det för mig när min son borrade sig ner i bäckenet och fixerade sig

• slapback

Okej! :) Men inte borde hon fixera sig redan väl?

Ja kanske får ringa och höra. Det har pågått i två tre dagar och gör mig smått illamående.

• Limaliie

Så har jag känt i flera veckor Glad är i v 34+1

• slapback

Jaså Limaliie? Har du kollat upp med någon bm om vad det kan vara eller ingår det bara i hela vänta-barn biten? :)

• Limaliie
    slapback skrev 2014-06-27 16:25:20 följande:

Jaså Limaliie? Har du kollat upp med någon bm om vad det kan vara eller ingår det bara i hela vänta-barn biten? :)

Mest troligt beror det på att bebisen (jag vet att min ligger superlångt ner sen v 27 enligt TUL) ligger långt ner och snurrar runt, kommer åt nerver och allt möjligt som kan kännas neråt.

Din bebis har säkert sjunkit neråt nu och det är det som känns. Vet inte om min är fixerad, men tror det och ibland kan det sticka så otroligt så jag får stanna upp om jag är ute och går. Skitobehagligt men inget farligt Hon har inte kommit ut än iallafall hehe...
  • Malima

Jag har oxå haft så i flera veckor(minns dock inte när det började), är i vecka 39nu!
    Min är inte fixerad, men det känns så ändå. Den söker sig bara neråtð???

• slapback
    Limaliie skrev 2014-06-27 16:33:00 följande:

Mest troligt beror det på att bebisen (jag vet att min ligger superlångt ner sen v 27 enligt TUL) ligger långt ner och snurrar runt, kommer åt nerver och allt möjligt som kan kännas neråt.

Din bebis har säkert sjunkit neråt nu och det är det som känns. Vet inte om min är fixerad, men tror det och ibland kan det sticka så otroligt så jag får stanna upp om jag är ute och går. Skitobehagligt men inget farligt Hon har inte kommit ut än iallafall hehe...

Känns precis så! Ja det är förmodligen vara att låta det gå sin gilla gång. :)
  • slapback
    Malima skrev 2014-06-27 16:36:29 följande:

Jag har oxå haft så i flera veckor(minns dock inte när det började), är i vecka 39nu!

Min är inte fixerad, men det känns så ändå. Den söker sig bara neråtð???

Okej! Skönt att veta att det bara kan vara så och att tipsen kan gå utan att det behöver hända något för tidigt för det!

Lycka till nu då! Det är ju när som för dig! :)
  • Maho81

Jag är i vecka 33 och känner igen det där! Känns som att man har fingrar som rör sig i muffen, fruktansvärt obehagligt!

• Limaliie

Kan även säga att min bebbe trycker sig mot ändtarmen rätt ofta också, DET är obehagligt det med haha känns som man behöver gå och skita och allt möjligt. Stramar åt.....

• slapback
    Maho81 skrev 2014-06-27 16:49:56 följande:

Jag är i vecka 33 och känner igen det där! Känns som att man har fingrar som rör sig i muffen, fruktansvärt obehagligt!

Ja men precis! :)
  • slapback
    Limaliie skrev 2014-06-27 16:50:17 följande:

Kan även säga att min bebbe trycker sig mot ändtarmen rätt ofta också, DET är obehagligt det med haha känns som man behöver gå och skita och allt möjligt. Stramar åt.....

Oj ja, kan tänka mig det! :)
  • Maho81

Har ni sammandragningar? Jag har ganska många och jag får ofta "mensvärk" samtidigt.. Så jobbigt.

Dessutom försöker bebisen trycka armbågar och knän genom naveln eller sidan av magen, jag talar om att det inte är rätt utgång ;P

• Limaliie

Maho: Japp har sammandragningar, olika många från dag till dag men har haft sen v 16. Blir fler o fler ju längre tiden går. Dock inga onda hittills men än dock obehagliga såklart. Tycker de är intensivare nu och håller i sig längre. Men blir väl så ju längre man går antar jag.

Här sparkas det i höger revben konstant o händerna kraffsar där nere vid urinblåsan ofta. Obehagligt när hon gör så samtidigt.

• Maho81
    Limaliie skrev 2014-06-27 19:08:53 följande:

Maho: Japp har sammandragningar, olika många från dag till dag men har haft sen v 16. Blir fler o fler ju längre tiden går. Dock inga onda hittills men än dock obehagliga såklart. Tycker de är intensivare nu och håller i sig längre. Men blir väl så ju längre man går antar jag.

Här sparkas det i höger revben konstant smile2.gif o händerna kraffsar där nere vid urinblåsan ofta. Obehagligt när hon gör så samtidigt.

Hur många sammandragningar är okej per dag? Och är det okej att få dom i vila? Jag har legat på soffan hela eftermiddagen och har fått en massa sammandragningar, brukar inte riktigt ha så. Men jag var in på specmödravården och då var tappen 41 mm (mot 45 mm för två veckor sen) och hon tyckte inte att jag behövde kolla upp fler gånger om inget annat inträffar.

Den här illbattingen (precis som sin bror innan) ligger och trycker med rumpan på höger sida av bröstkorgen och det gör oooont. Får liv att sitta lutad mot vänster sida för att avlasta och får då ont i ryggen istället haha..

Bebisen har legat med huvudet nedåt och djupt ned i några veckor nu.
  • Limaliie

Maho81: Jag har ingen aning såhär i "slutet". Tidigare gick jag efter att många sa upp till 20 om dagen är normalt, men såklart individuellt.

Nu när man kommit så långt är det ju dock inte ovanligt att de ökar så jag går efter principen att så länge de inte gör ont/kommer regelbundet är det ingen fara.

Att få dom i vila är inget konstigt, det är mest i vila jag får mina och så har det varit sen v 16. Nästan aldrig får jag dom när jag är uppe på benen konstigt nog. (ja om jag inte anstränger mig en massa).

Igår kväll hade jag helt plötsligt 3 st på en timma, men sen kom de mindre tätt och kunde vara en i timman. Men jag tror det är normalt, somsagt, jag går efter min princip

Självklart är det bäst om hon stannar, men samtidigt känner jag mig lugn av att veta att de inte stoppar en förlossning längre för min del vilket måste betyda att de klarar sig rätt bra efter v 34+0 ändå, OM de i värsta fall kommer tidigare.

Svar på tråden v 32 och det känns som att bebisen försöker krafsa sig ut. Det gör ont och är obehagligt!