• April2010

Vilket märke på vår husvagn? :)

Hej! 
    Går i husvagnsköpstankar! Vilken vagn ska vi köpa? Har googlat runt för att hitta lite fakta om var o en men det e en enda djungel detta :) Har försökt att sammanställa det jag har hittat..
    Vi är inne på en barnkammarvagn i 80-100.000 kronors klassen.. Vi har tittat på Hobby men folk skriver på nätet att det är dålig kvalitet.. Men dessa vagnar är ju väldigt fina!
    Kabe, betalar man mer för märket än kvaliteten? 
    Sävsjö, kanske man ska undvika om man inte får tag i reservdelar så lätt?
    Cabby, verkar fått rätt så bra betyg vad gäller isolering..
    Polar, läcker som ett såll?

Hoppas att det kan diskuteras loss här lite så det känns lite mer åt vilket märke vi ska titta..

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Vilket märke på vår husvagn? :)
  • Erli

Hej!

Vi är i samma sits.

Letar barnkammarvagn, pris har vi satt Max 150k. Vi åker gärna på spontanweekends både sommar som vinter. Alltså måste det vara bra isolerat och ha bra uppvärmningsmöjligheter, helst med golvvärme.

Vi vill även kunna använda den som gäststuga när släkt o vänner kommer på besök, oavsett årstid ( bor i ett lite mindre hus, svärföräldrarna har hundar och även vi vilket då blir extra trångt).

Vi har fallit för knaus pga att de är rymliga, bra förvaringsmöjligheter, ljusa och trevlig interiör och inte alltför tunga att dra trots att de kan vara rätt stora. MEN vi är lite tveksamma om de funkar vintertid?

Var och kollade på en idag, som iofs låg lite utanför budget, men som verkade uppfylla våra krav. Men jag tvekar lite då jag läst att de inte är så bra om det blir väldigt kallt.

Vad tror du?

• Erli

Kan tillägga att vi även kikade på en Kabe hos samma försäljare men han verkade inte vilja rekommendera den. Han sa att de var väldigt populära för 15-20 år sedan men att det numera finns bättre vagnar till bättre priser. Isoleringen tyckte han var lite "halvdålig" om man ville campa höst och vinter bla..

Så svårt det här.

Nästa helg bär det av ner till Skåne och kolla hos 3 olika firmor. Hoppas hitta det vi söker!

• Majz

Alla husvagnar kan ha fel, sk måndagsex men

Generellt skulle iaf jag inte välja hobby... Går man in i en sprillans ny o ser att den redan gått sönder i vissa detaljer så blir man misstänksam.

Och den är väldigt plastig.

Men jag vet samtidigt flera som är nöjda...

Vi valde polar... Han hade en -98 sen innan och helnöjd m kvalite.

Svar på tråden Vilket märke på vår husvagn? :)