SupersurasunkSara skrev 2014-06-29 20:41:06 följande:
Nja, det blir inte trångt. Det vi hade var 105 och fyra satt ledigt runt det och 6 st med. 8 blev lite tight 
Testa att tejpa upp ytan på golvet eller klipp en stor cirkel av papper (tidningspapper som du tejpar ihop fungerar utmärkt) och så lägger du ut det på platsen där du ska ha bordet och ställer stolarna runt det, då ser du enklare hur det kommer att bli.
Jag menade alltså att jag tror det blir trångt för oss.. Om du läser mitt inlägg igen ser du att jag skrev "Det känns som att det kommer bli alldeles för trångt om man är många vid bordet.. Vårt kök är inte sådär superstort..".

Syftar alltså på att jag trodde att ett runt bord skulle bli för stort för vårt kök och jag gjorde alldeles nyss som du tipsade om - att tejpa golvet - och såg att det verkligen inte kommer gå med ett bord på ens 105 cm! :-/ Den ena stolen kommer tyvärr bli i vägen för både en dörröppning samt köksskåp. Den andra stolen kommer hamna just framför skafferiet och alltså kommer man inte kunna komma åt de övriga två stolarna eftersom de andra stolarna kommer blockera vägen!

Haha, men då blev ju valet enkelt i alla fall!