Förälder flyttar till annan ort? Hjärtlöst?!
Hej,
Jag är en kvinna som är "bonusmamma" till underbara barn som jag inte skulle kunna tänka mig ett liv utan. Jag älskar dem och de älskar mig, vi är familj även om jag inte är biologisk förälder och aldrig kan bli.
Men en sak jag har funderat på och väldigt gärna skulle vilja ha svar på är hur ni biologiska föräldrar har mage och samvete att välja att flytta till en annan stad på grund av att ni där träffat "den stora kärleken". Vilket då innebär att barnen kommer rivas upp och antingen förlora den ena eller andra föräldern och den ena eller andra föräldern kommer förlora sina barn.
Vi har en situation där mamman till barnen valde att åka och träffa en man hon ej kände eller träffat tidigare i en annan stad för en dejt, detta efter att ha nätdejtat ett tag. Detta ledde sedan till ett förhållande. Båda parterna har barn sedan innan och ifrån början bodde båda "föräldraparen" i samma stad. Trots att de var medvetna om problematiken med barnen fortsatte de att träffas så att det till slut blev seriöst.
Flyttar en av parterna innebär det att några av barnen kommer att få "varannan helg" umgänge med den ena eller andra föräldern vilket i mina ögon är ungefär samma sak som att "förlora" sina barn/ena föräldern.
I min värld hade jag ALDRIG kunnat skilja barn från en förälder, vilket ledde till att jag flyttade många mil till min nuvarande sambo. Jag släppte allt för att dessa underbara barn skulle få ha båda sina föräldrar och för att föräldrarna skulle få ha sina barn samtidigt som jag fick mannen i mitt liv. Däremot hade jag ALDRIG kunnat göra det om jag sedan tidigare hade barn med en annan man som fortfarande bodde kvar i samma stad. Vad är jag för människa om jag skulle skilja mina barn från deras pappa eller deras pappa ifrån sina barn?!!
Jag förstår inte alls hur dessa barns mamma tänker då hon nu ska flytta och jag tycker att en människa som gör så inte kan ha något hjärta.
Är det någon som kan förklara för mig hur man kan göra såhär mot andra människor och mot sina egna barn?