Vad gör man i en korkad värld?
Hejsan, jag har ett problem psykiskt.
Jag har levt ganska struligt så jag visste inte om hur lågt intellekt genomsnittspersonen har i min omgivning.
Har ganska nyss fyllt 25 år, och tagit tag i mitt liv och då bott på behandlingshem över 1 år för drogproblematik. Blev uppskattad av personalen för jag har stort kunskapsförråd och även kommer med bra lösningar till problem och mycket kreativa tankar och idéer.
Men de låter kanske inte som ett större problem.
För mig är de också så att jag på nått sätt kan läsa av lögner eller åtminstone något inte stämmer in, och jag blir ofta väldigt upprörd då. Tyvärr har jag också oftast rätt i vad jag känner.
Sen handlar de om stimulansen i hjärnan, skulle tro det känns som gå om 7:e skolåret om och om igen konstant.
Försöker formulera mig kort , kanske blir rörigt istället.
Men känner att livet inte är värt att leva, just för jag inte kan känna jag passar in.
Dom flesta som gillar mig är andra människor runt 50 och uppåt för de tycker jag har ett djup som de själva har, och en livserfarenhet
Så vad gör jag bäst i, för att känna livet har något värde?
Ironiskt nog blir de som ett handikapp för mig att ha starka förmågor, jag har svårt för människor utan livserfarenhet. de måste vart med om en del och fått lite smällar på sin väg, så dem vet hur de emotionella känns.
Får självmordstankar rätt ofta, eftersom jag vet varför jag mår dåligt.
prövat de mesta inom psykiatrin förutom lobotomi.
Så hur gör jag nu?, jag känner mig också delvis som gubben som hänger sig i filmen "nyckeln till friheten".
MVH