• realisten

Är Anders Hallgre för ett hundrasförbud???

Läste någonstans att Anders Hallgren var för ett hundrasförbud i Sverige och ville förbjuda raser son faller under det såkallade kamphunds begreppet.

Sen läste jag någonstans en artikel där han försvarar raserna mot det dåliga rycktet dom fått.

Någon annan som vet vart han står i denna fråga?

• Svar på tråden Är Anders Hallgre för ett hundrasförbud???
  • realisten
    Nerfherder skrev 2014-06-28 20:52:41 följande:
    Vem är Anders Hallgren och varför bryr du dig så mycket?

Han är hundpsykolog. Det andra vet jag inte vad jag ska svara på. Varför brukar man bry sig om ett ämne som intresserar en? Käns som det svaret är rätt självklart.
  • realisten
    hundpuss skrev 2014-06-29 15:25:38 följande:
    Var har du läst/hört det?

Det är det som ör det konstiga jag hittar det inte längre men hörde av någon också att han skrivit ett avsnitt om det i en av sina böcker. men jag hittar bara artiklar där han försvarar raserna.
  • Apopan

Han har ju skrivit böcker ett bra tag. Kanske är det något han tyckte för länge sedan vilket han idag inte står för (man får ju ändra sig). Jag kan dock inte erinra mig att jag läst det i någon av hans böcker (har läst nästan alla), och det är ju långt ifrån var han står idag i den frågan.

Kan ju vara något citat som är ryckt från sitt sammanhang också. Sådant kan ju lätt bli fel. Men att han skulle vara för ett rasförbud idag kan inte vara sant, och skulle rimma illa med det han skriver om hundars "beteendeproblem" och orsaken till dessa.  

Om du vågar kan du ju skriva till honom själv och fråga. Har ingen mailadress, men han har ju en blogg en kan kommentera på. AndersHallgren.blogg.se

• realisten
    Apopan skrev 2014-06-30 02:07:06 följande:
    Han har ju skrivit böcker ett bra tag. Kanske är det något han tyckte för länge sedan vilket han idag inte står för (man får ju ändra sig). Jag kan dock inte erinra mig att jag läst det i någon av hans böcker (har läst nästan alla), och det är ju långt ifrån var han står idag i den frågan.

Kan ju vara något citat som är ryckt från sitt sammanhang också. Sådant kan ju lätt bli fel. Men att han skulle vara för ett rasförbud idag kan inte vara sant, och skulle rimma illa med det han skriver om hundars "beteendeproblem" och orsaken till dessa.  

Om du vågar kan du ju skriva till honom själv och fråga. Har ingen mailadress, men han har ju en blogg en kan kommentera på. AndersHallgren.blogg.se

Jag tror inte Heller han står för det idag faktiskt. Jag har börjat gilla honom mer och mer senaste tiden. Tack ja tänkte skicka ett mejl till honom idag och höra men han får nog väldigt många mejl så risken finns att man inte får svar men man kan ju alltid försöka:)
Svar på tråden Är Anders Hallgre för ett hundrasförbud???