Majskolvar är dödande!
Jag vill bara åter igen varna för majskolvar!
Det kan vara rent dödande för en hund!
MIn stackars hund har just erfarat det, och han kämpar fortfarande för att komma tillbaka.
För exakt en vecka sedan trodde vi alla, inklusive alla på djursjukhuet Albano i Danderyd, att det var slutet för våran älskade Amstaff/Ambull blandning Simba.
Han hade då opererats 2 gånger, varav en gång akut, då de fick ta bort 1,5 meter av hans tarm som blivit skadad av en majskolv som fastnat.
Men mirakulöst så tändes en livsgnista när hela familjen kom och hälsade på honom på sjukhuset.
Det blev en stor chock för oss alla, eftersom vi älskar honom så otroligt mycket, att se honom vara så illa däran.
Nu drygt en vecka efter operationerna är han på väg åt rätt håll, sakta men säkert. Han är fortfarande inlagd på sjukhuset och våra kostnader har gått i taket för längesedan, men hans liv är värt så mkt mer.
Han har nu fått vara hemma på permission över helgen och även 2 nätter tidigare, och vi hoppas snart att han får komma hem på heltid.
Jag önskar verkligen att någon varnat mig tidigare, eftersom jag inte, liksom många andra, hade en aning om att det kunde vara så förödande.
Men vi har fått lära oss den "hårda" vägen, och våran kämpe har gett namnet "Kamphund" en ny innebörd.