• Lavelii

Vad tror ni? Mellanblödning eller mens?

Hallo!

Har skrivit lite om detta förut här på FL. Men nu behöver jag lite råd.
    Jag hade mens mellan 31 maj och 4 juni, för att sedan ha ÄL runt 12-14 juni. Den 20 juni startar en blödning. Först väldigt lite. Ljusrosa. Men sedan blev det mer och mer. Ömma bröst också. Denna blödning höll på till 27 juni. Under dessa dagar fick jag en dag mensvärksliknande smärtor, men inte alls i den grad jag brukar ha.
    Egentligen är min mens beräknad nu idag den 28 juni. Än så länge har jag inte fått något. Och bra är väl det med tanke på att jag redan blött i en vecka!!
    Jag har alltid haft regelbunden cykel även om jag har kunnat ha mellanblödningar någon enstaka dag förut. Till saken hör att jag slutade på p piller i april.
    Jag har ringt gyn och ska på undersökning om 1,5 vecka. Har gjort cellprov och det var normalt. Hon jag pratade med tyckte att jag väl kunde göra ett gravtest om inte mensen dyker upp som den är beräknad. Jag vet att jag inte är gravid. Eller skulle bli otroligt chockad om jag var. Och lite rädd också!
    MEN nu till de jag funderar över...skulle ni räknat dessa mellanblödningar som mens eller? Jag vet ju inte alls hur jag ska förhålla mig till det. Har inte haft de mensbesvär som jag brukar ha med mensen. Och blödningen var inte lik en mensblödning.
    Men ja, hur ska jag tänka? Hur ska jag kunna räkna ut nästa ÄL?
    Ska väl ta ett grav test på måndag kanske men som sagt så tror jag inte att jag är gravid. Tror att det är p piller stoppet som spökar i kroppen!
    Någon som har varit med om detta??

• Svar på tråden Vad tror ni? Mellanblödning eller mens?
  • Lavelii

Ingen alls?

Fick idag lite rosa på pappret men inget mer. Går konstant på toa känns det som!:-/

Svar på tråden Vad tror ni? Mellanblödning eller mens?