• Grannen

Ellen tamponger

Hej
    Snälla hjälp mig ni som har koll på ellen tamponger. Ska man använda tampongerna under hela mensperioden eller använda vanliga i slutet? DVS hur många och hur länge per mensperiod ska man använda? Står inget på paketet förutom att man ska använda tampongern aunder 3 till 4 mensperioder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 20:19:05:
    Upplever ni att ni fått ökande flytningar i början av att mensen kom igång efter förlossningen?

• Svar på tråden Ellen tamponger
  • Johnna

Tror man ska använda dem hela tiden.

• Grannen

Tack! Ngn mer som vet ngt?

• luddegos

Tror tanken är att man ska använda dem så mkt som möjligt för att man ska få "effekt"
    Jag tyckte de kostade lite för mkt, så jag köper dem inte. Hoppas mitt underliv mår ok ändå

• pallonhaj

Vart hittar man Ellen tamponger? Apoteket eller?
    Köpte dom på Coop jämnt förrut, men nu har dom inte funnits där på jätte länge.

• Mittlillabarn

Hej mumlin!
    Vad har jag missat för speciellt med ellen tamponger?
    Fick min mens för första gången i förra veckan. Jag fick jätte mycket flytningar alldeles innan och massor av finnar.

• Grannen

Hej mittlillabarn! Menar du vad det är för skillnad mot vanliga tamponger? Då är det att de är behandlade med frystorkade mjölksyrebakterier eller ngn liknande och de återställer balansen i underlivet.

• LyNxQ

jag tyckte att de var bra, för jag slapp kliet som jag drabbades av ibland. Jag har inte fått mensen ännu (äter minipiller och hoppas att det är biverkning därifrån och inte något annat fel..) så nu var det längesen jag använde dem..
    Men jag tycker verkligen att ni ska prova.. Eller änu hellre- testa menskopp! Verkar jättesmart! (enda negativa är väl namnet)

• Grannen

menskopp?

Hur använde du ellen?

• LyNxQ

kolla på www.menskopp.se eller i tidigare diskussioner! (jag har inte provat men tycker att det verkar bra. Alla som har provat är jättenöjda)

Jag hade inte direkt mycket mens, så jag använde ELLEN de första 2 dagarna, sedan använde jag nån slags 'lightbinda' från Always (orange)

Men hade jag haft mycket/lång mens hade jag nog använt dem i1-2dagar och sedan vanliga tamponger (för de är ju ändå ganska dyra)

• Grannen

Vad häftigt! Har aldrig hört om det tidigare. Verkar ju vara nästan som ett pessar!

• Grannen

Fast syftet med ellen är ju att återställa balansen så jag vill åt ämnet som finns i dom. Men tack för tipset ändå!

• LyNxQ

Du, det finns nåt på apoteket också! Vet inte vad det heter, men det är till för att ordna till bakteriebalansen! Det kanske funkar bättre??

(Ellen har ju bara mjölksyra)

• Grannen

Fast jag vet inte om jag är "obalanserad"... Jag har bara flytningar som inte luktar eller är obehagliga på annat sätt än att det blir blött!

Svar på tråden Ellen tamponger