• ägglossningsundraren

ägglossning, sex på "rätt" dagar?

Jag hade min mens senast den 12 juni till den 15 juni. Kändes som att jag hade ägglossning i onsdags eller torsdags för det molade i magen. Nu har jag ömmande bröst bland annat. Vi hade sex den 24 och den 26 juni. Enligt ägglossnings uträknare hade jag ägglossning den 26e juni. Tog ett ägglossningstest i fredags den 27e juni och ett idag. De visade svaga streck båda gångerna.
    Undrar om vi hade sex på "rätt" dagar för att jag ska vara gravid nu?

• Svar på tråden ägglossning, sex på "rätt" dagar?
  • Frontline

Typ lika lätt att svara på som hur långt är ett snöre...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    ägglossningsundraren skrev 2014-06-29 01:20:03 följande:
    Fruktansvärt onödig kommentar ju.
    Hur kan det vara svårt att svara på?
    Ja det är ju som du skrev svårt att svara på...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lavelii

Om du hade ägglossning den 26e och hade sex 24e och 26e så har du ju haft sex vid rätt tillfälle så att säga. Huruvida det resulterar i en graviditet är dock svårare att besvara. Det är ju mer som ska till än att man har sex vid rätt tidpunkt. Så det är bara vänta o se

• ägglossningsundraren

Okej, tack för bra svar :) ville bara veta om det var "rätt" dagar att ha sex på. Sen är det massa annat som spelar in också såklart men om ägglossningstest visar svagt den 26e och 28e

• Venne

Visar svagt? Om teststrecket inte är MINST lika starkt som kontrollstrecket så betyder det ingenting. Svaga streck kan synas typ hela cykeln.

Ett allmänt råd är att du ska försöka ha sex ca 5 dagar innan fram till dagen efter ägglossning. Lycka till!

• SecretlyMe

Det visar svagt förutom vid ägglossning, då ska strecken vara LIKA STARKA. Så betyder det att ägglossning sker inom 48h. Visar det svagt nu har din ägglossning förmodligen redan varit.

ägglossningsundraren skrev 2014-06-30 18:47:51 följande:

Ägglossningstest visar svagt idag igen??

• ägglossningsundraren

Fick en blödning idag bim-5. Mycket mindre än mens och 5 dagar för tidigt.. någon som vet vad det kan vara? Det är en röd klar blödning, konsistensen påminner lite om flytningar, alltså sådär "geggig"..

Svar på tråden ägglossning, sex på "rätt" dagar?