• Spexig

Ni som har bänkskiva över tvättmaskinen

Ni som har bänkskiva över tvättmaskinen o torktumlaren, hur kommer ni in o städar under/bakom maskinerna?

Vi planerar att byta vår tvättpelare mot att ha båda maskinerna på golvet o sen en bänkskiva över, men om vi ska kunna städa under maskinerna måste de upp på nåt sätt, vi kan bara komma åt att städa framifrån. Så vi tänker att vi måste hitta nåt sätt att höja upp maskinerna, men så lite som möjligt för att inte bänkskivan ska hamna på en orimligt hög arbetshöjd.

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Ni som har bänkskiva över tvättmaskinen
  • Missimissi

Har bara bott i huset i två år men har nog aldrig städat bakom maskinerna eller under (undrar nu om man kanske borde göra det....)

• MsFry

Vi drar ut (fram) maskinerna när det behövs städas bakom.

• Nyfiken gul

tvättmaskinen städar man sällan bakom , men när jag gör det drar jag bara fram den .  Bänkskivor kan man ju ha fäst i väggen och inte direkt på tvättmaskinerna. 

Sätt bänkskivan på konsoller på väggen och skjut in tvättmaskin och torktumlare så får du enkelt ut dom när du behöver det vid tex städning. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Spexig

Men, blir det inte rätt hiskeliga skrapmärken på¨golvet när man drar ut maskinerna? (vi ska lägga lavasten)

Och KAN man verkligen dra ut maskinerna, de sitter ju fast i väggen med sladdar (de skulle man ju kunna göra längre för all del) och tvättmaskinen är ju dessutom kopplad med rör rakt ner i golvet (avlopp) och i väggen (invatten).

Vår torktumlare genererar helt fantastiska mängder damm, jag har svårt att se hur vi INTE skulle vilja städa under/bakom.

Ja, skivan kommer sitta uppreglad.

• Harmagedon

Men jag fattar inte hur ni gör nu? Lyfter ni på tvättpelaren o dammsuger under?

• Tjofaderittan hambo

Ni kan ta typ lecablock och bygga upp dem på, de går ju att dela. Eller så ber ni en smed göra en ställning på ben. Såna finns att köpa men de är ganska höga.

Svar på tråden Ni som har bänkskiva över tvättmaskinen