• Anonym (Lchf)

illamående av lchf?

Nu till saken. Kört light lchf i två veckor och satte igång något strikt lchf för tre dagar sen. Och mår illa något så fruktansvärt!! På morgonen och kvällen är det värst. Och hungrig men inte såpass att jag känner ett sug efter mat. Normalt i början?

En till fråga
    Kan lchf ändra ägglossning?
    Hade mens 15e slutade åtta!! Dagar senare. Dagen efter 23e fick jag äl flytningar direkt och molande värk och nyp i högra äggstocken. Har egentligen äl 27-28-29 sista dagen idag. Och är som torr? Tok kissenödig på morgonen från ingenstans (dock är ju lchf vätskedrivande så kisseriet vet jag orsaken till)

Men kan lchf + rubbning i äl orsaka illamåendet?

• Svar på tråden illamående av lchf?
  • Annelie 76
    Anonym (Lchf) skrev 2014-06-29 13:32:03 följande:

Nu till saken. Kört light lchf i två veckor och satte igång något strikt lchf för tre dagar sen. Och mår illa något så fruktansvärt!! På morgonen och kvällen är det värst. Och hungrig men inte såpass att jag känner ett sug efter mat. Normalt i början?

En till fråga
    Kan lchf ändra ägglossning?
    Hade mens 15e slutade åtta!! Dagar senare. Dagen efter 23e fick jag äl flytningar direkt och molande värk och nyp i högra äggstocken. Har egentligen äl 27-28-29 sista dagen idag. Och är som torr? Tok kissenödig på morgonen från ingenstans (dock är ju lchf vätskedrivande så kisseriet vet jag orsaken till)

Men kan lchf + rubbning i äl orsaka illamåendet?

Det kanske är för tidigt att äta strikt, vissa behöver vänja kroppen vid fettet. Öka kolhydraterna, helst med grönsaker och minska lite på fettet och ät så tre, fyra veckor sen kan du prova att strikta till det igen.

Eller så äter du för mycket fett. Illamående är ibland ett tecken på det. Samma här, dra ner på fettet ett tag och om du vill äta mer så öka långsamt.

Hungern känns annorlunda med LCHF, även mättnad. Hungern är inte lika intensiv som tidigare och kan ibland tom utebli. Även här kan man bli illamående bara för att det är länge sen man åt. Så ditt illamående, kommer det ganska snart efter måltid (för mycket fett) eller långt efter måltid (behöver äta men har missat hungern)? Fundera och prova sen nåt av mina råd.

När det gäller mens och ÄL så kan det bli lite annorlunda i början. LCHF är hormonnormaliserande så det kommer rätta till sig på en månad eller två.
  • Anonym (Lchf)

Tack så jätte mycket för tipset

• Anonym (A)

Eller så är du gravid?

• Anonym (Lchf)
    Anonym (A) skrev 2014-06-29 23:06:57 följande:

Eller så är du gravid?

Kan jag knappast vara. Mensen slutade 22a och man kan inte må så illa så snabbt. :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Lchf) skrev 2014-06-30 12:14:39 följande:

Kan jag knappast vara. Mensen slutade 22a och man kan inte må så illa så snabbt. :)

Nej, förstås, jag missförstod dig lite med dagarna. Jag tror att kroppen kan reagera lite konstigt när man ändrar diet. Har hört några stycken som mått dåligt av lchf.
  • Anonym (Lchf)
    Anonym (A) skrev 2014-06-30 12:30:59 följande:
    Nej, förstås, jag missförstod dig lite med dagarna. Jag tror att kroppen kan reagera lite konstigt när man ändrar diet. Har hört några stycken som mått dåligt av lchf.
    Ja precis :)
Svar på tråden illamående av lchf?