• Marie357

Inrökt inglasad balkong

Flyttade in i en lägenhet i slutat av maj. Den har en inglasad balkong & när jag flyttade in så kände jag hur mycket rök det luktade därute. Det luktade illa.. Enligt min hyresvärd som besiktade var lägenheten fräsch & inget behövdes göras..
    Men hur tusan får jag bort den illa lukten + alla gula fläckar i taket??? Finns det något mirakelmedel? Eller är enda sättet att be hyresvärden att sanera??

• Svar på tråden Inrökt inglasad balkong
  • Annelie 76

Kolla med färgaffär om de har nåt medel som funkar annars är det nog sanering som gäller.

• Aniiee

Lukten får du bort med en hink ättika (eller..... skål. Kanske måste ta över flera dagar).

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Marie357

Tack får nog ringa min hyresvärd för jag har inte råd att lägga pengar på detta själv då jag är ensamstående...

• Bjäbb

Tvätta av väggar och tak med målartvätt samt ställ ut ättika i skålar och låt stå några dagar .
    Funkar inte det är det bara måla om med s k spärrfärg vilket hyresvärden borde stå för i så fall.

• SIN74
    Bjäbb skrev 2014-07-01 10:20:49 följande:

Tvätta av väggar och tak med målartvätt samt ställ ut ättika i skålar och låt stå några dagar .
    Funkar inte det är det bara måla om med s k spärrfärg vilket hyresvärden borde stå för i så fall.

Svar på tråden Inrökt inglasad balkong